Podcast

Cu emoții despre podcast

podcastu lu katai

Zilele trecute mi-a scris Bogdan un mesaj

Aveți două mailuri de la subsemantu

Așa că-mi deschid inbox-ul și văd un mail direct de la el și unul de la WeTransfer.

Primul click îl dau pe cel de la Bogdan, citesc și îi răspund. Apoi îl deschid pe cel de la WeTransfer care mă anunță că-mi trimite 6 fișiere audio. Ele sunt podcast-urile editate, gata de uploadat și trimis în lumea mare. Click. Download. Unpack. Play.

La început m-a trecut un fior. Jingle-ul sună bine. Nu am răbdare să ascult cele 10 secunde de intro așa că dau mai la mijloc. Aud vocea invitatului. Sună bine. Apoi aud vocea mea. Brusc m-a lovit un sentiment.

Și dacă totuși nu ar trebui să dau drumul la podcast? Nu vezi ce prost am vorbit? Nu veci ce voce de berbec am? Iar comprimarea audio nu se aude așa de bine. La James Altucher, Noah Kagan, Joe Pulizzi, Debbie Millman sună atât de bine încât îți vine să-i asculți ca o terapie atunci când vrei să te culci. Iar la mine sună destul de aiurea.

Și continui să ascult.

Noah acolo nu trebuia să zic aia. Aici m-am făcut de râs….Ce întrebare mai e și asta?….De ce nu l-am lăsat să-și termine ideea?…Puteam pune o întrebare mai bună

După ce am ascultat primul episod pe sărite, trec la al doilea, apoi la al treilea și până le-am ascultat aproape pe toate. E un sentiment ciudat să-ți auzi vocea. Poate pe unii nu-i deranjează deloc, dar pentru mine e total aiurea.

Nu m-am pripit oare prea repede ca să anunț lumea cu podcast-ul? Nu ar fi fost mai bine să lucrez la el până sună bine și apoi să-l public și zbaaang….exact atunci când nu se așteaptă nimeni la așa ceva de la mine.

Da știu, sunt om de marketing și nu ar trebui să-mi fie frică de asemenea proiecte. Am avut emoții atunci când am lansat Instagramology. Am avut emoții atunci când am anunțat că lucrez pentru Bannersnack. Am avut emoții atunci când am vorbit prima oară la Webstock.

Și încă am emoții de fiecare dată când trebuie să lansez un proiect nou.

Îmi aduc aminte ce-mi spunea un prieten care vorbea în fiecare săptămână în fața unei audiențe. O făcea deja de câțiva ani buni. Se pricepea și era foarte bun în a spune poveștile așa cum trebuie, să capteze atenția și să-și ducă la bun sfârșit fiecare moment. Așa că într-un moment l-am întrebat dacă nu are emoții atunci când merge în fața oamenilor. Răspunsul lui a fost:

Dacă nu aș avea emoții, atunci nu aș mai face bine ceea ce fac.

Recunosc, am emoții cu podcast-ul.

Mi-am adus aminte că tot proiectul ăsta e o provocare pentru mine. O provocare de care mi-a fost frică dar pe care am ales să o fac.

Dar încerc să mă uit la acest podcast ca la un proces. Un proces de învățare și un proces care sper eu să ducă de la ceva prost început la bine terminat.

De cele mai multe ori învăț citind și ascultând alte podcasturi.

Resursele cele mai bune pe care le-am avut sunt următoarele:

Dar cele mai bune și utile lecții le-am învățat atunci când am început să lucrez la podcast, să iau interviurile și să fac munca în sine.

Atunci când am stat față-n față cu Andi Moisescu și am discutat despre marketing, branding personal și experiențe în viață. Iar acest lucru m-a ajutat să-mi dau seama că despre asta o să fie podcastul – Despre marketing și viață.

O altă lecție importantă am învățat-o atunci când am povestit cu Bogdan Roșca despre cum să iei un interviu audio. Ce întrebări să le pui oamenilor și unde vrei să ajungi cu răspunsurile lor. Cum să captezi sunetul și unde să pui microfonul ca să sune cel mai bine.

O altă lecție uriașă am învățat-o atunci când am stat cu Sonia Nechifor la o cafea într-o sâmbătă dimineață și mi-am dat seama cât de important este ca invitatul să se simtă în largul lui. E important ca discuțiile pe care le ai la podcast să fie o sursă de inspirație sau informație pentru ascultător.

Da, am învățat executând podcastul și voi învăța în continuare ca să pot produce un podcast bun pentru care merită să vă luați 60 de minute din timpul vostru ca să ascultați o discuție între doi oameni despre marketing și viață.

Un alt lucru ce merită menționat este că sunt extrem de încântat, bucuros și chiar onorat ca să am în emisiune oameni care au acceptat invitația de a sta o oră cu mine la masă pentru a înregistra acest podcast.

Veți putea asculta povești cu oameni care lucrează în media de zeci de ani, cu oameni care lucrează pentru produse folosite de milioane de oameni, cu oameni care s-au apucat de freelancing sau care au schimbat traiectoria în viață ca să încerce ceva nou. Veți asculta povești despre viață și marketing sau despre marketing și viață.

Oameni de la care am învățat ceva cu fiecare discuție și de la care cu siguranță veți avea și voi ceva de învățat sau poate de adus aminte.

Și cu fiecare episod am învățat, învăț și voi învăța încă ceva.

Robert Katai
Visual Marketer si Content Strategist la Bannersnack.
You may also like
Cum asculți un podcast
07 Despre cartea lui Ryan Holiday - Perennial Seller
07 Despre cartea lui Ryan Holiday – Perennial Seller
1 Comment
  • […] Am emoții pentru că e ziua în care lansez un proiect despre care am tot vorbit din luna iunie încoace. Mai degrabă am folosit Facebook pentru a povesti oamenilor procesul prin care trec atunci când vine vorba despre podcast. Apoi am lansat blogul ăsta și statusurile au devenit articole, unele mai tehnice și altele mai personale. […]

Leave Your Comment

Your Comment*

Your Name*
Your Webpage