Social Media

Singura ecuație care contează în influencer marketing

InfluenceMe 2017

Avem o nouă discuție pe bloguri despre un subiect pe care îl mestecăm prea mult de o perioadă încoace: influencerii.

Starcom a lansat un studiu numit „InfluenceMe: A 360 Perspective on Romanian Influencers”.
Într-un parteneriat cu Global Records, a analizat cele mai populare rețele Social Media pe care influencerii din România sunt urmăriţi.

Victor și Alex au pus cap la cat câteva idei din acest studiu.

Nu are rost să intru în detalii și analiza asupra studiului, însă după ce am citit ce a scris și Cetin și Mariciu despre toată treaba asta cu influencerii, vloggerii, bloggerii și până la urmă oricine creează content pe online (fie de dragul de a crea, fie de dragul de a face bani) totul se rezumă la un singur punct atunci când vine vorba de campanii: numere/rezultate.

Rezultatele vorbesc

O companie sănătoasă (mă refer la cea care știe câte prune are în straiță și înțelege că marketing nu e doar o găselniță trendy) care lansează o campanie de marketing are un scop. Știe de ce lansează acea campanie și ce rezultate vrea să atingă (nu intrăm în detalii de campanie de awareness, de generare de vânzare, SEO, social media etc).

Compania are anumite așteptări de la campania respectivă. Agenția o poate ajuta să-și atingă scopul.

Iar atunci când în ecuație intră și un influencer atunci aceea compania (și/sau agenția) are anumite așteptări. Asta înseamnă că influencer-ul respectiv trebuie să livreze niște numere (trafic, engagement, awareness, link-uri, like-uri etc).

Dacă le livrează, e ok. Dacă nu le livrează, tot e ok.

Pentru că rezultatele vorbesc iar companiile sănătoase își vor filtra cu timpul cu cine lucrează și cu cine nu lucrează.

Dar ce face agenția în momentul în care compania vrea să lucreze cu un influencer care nu livrează?

Nimic.

Responsabilitatea agenției e să anunțe compania de statusul influencer-ului și să ofere consultanță la nevoie. Apoi decizia finală îi revine companiei (sau responsabilului de campanie). Dacă în continuare vrea să lucreze cu influencer-ul, atunci asta e. Dacă nu, atunci se caută influencerul care livrează.

 

Ideea e foarte simplă.

Rezultatele vor vorbi și cu timpul influencerii se vor filtra în două categorii: cei care livrează și cei care nu livrează. Decizia e a companiei, dacă să lucreze sau nu cu ei.

P.S. Până una alta ar trebui să rămânem la ideea lui Cristi

Robert Katai
Visual Marketer si Content Strategist la Bannersnack.
You may also like
veka la fereastra mea
De 3 ani #lafereastramea cu VEKA România
De ce plătim cu datele în social media?

Leave Your Comment

Your Comment*

Your Name*
Your Webpage