Blog

Cel mai mare dușman al marketingului

Hai să începem postarea de azi cu o întrebare simplă (sper eu)

Care credeţi că e cel mai mare duşman al marketingului?

Bugetul? Timpul? Clientul? Inspiraţia? Resursele Umane? Resursele Tehnologice? Sistemul? Statul? Publicitatea proastă? Agenţia? Colegii? Soţia? Iubita? Câinele? Bloggerii? Facebook? Primarul? Concurenţa? Respingerea? Read More

Social media este…ceea ce urmăreşti

Să ridice mâna cine nu a auzit următoarele “plângeri” în grupul lor de prieteni/colegi:

“Bă Facebook e de rahat. Toată ziua numai poze cu pisici (dăăăă), câini, animale, bebeluşi, căcăţei şi Extra-uri de la ziarele online. Chiar nu mai  găseşti nimic interesant pe Facebook. Nu mai ai nici intimitatea pe care o vrei şi nici pe prieteni nu-i poţi găsi. Facebook-ul e de rahat”

Read More

De ce recomand să asculți podcast

Ar fi fost normal să scriu articolul acesta prima oară și mai apoi să-l scriu pe acela unde am recomandat 8 podcast-uri de ascultat pentru cei care lucrează în marketing sau comunicare, nu-i așa? Dar pentru că nu-mi place să fiu într-un șablon și să merg cum se dictează regulile atunci nu cred că ar trebui să facem un mare armăsar din acest mic țânțar.

De când am început să ascult podcast-uri mi-am dat seama că e o oportunitate extraordinară de a construi o comunitate acolo. Desigur, specialiștii din diferite domenii (nu doar marketing, comunicare și publicitate) ar trebui să fie mai atenți și la acest canal și să nu aștepte 5 ani până se lovește România de acest trend. Read More

Îți recomand 8 podcast-uri dacă lucrezi în marketing sau comunicare

Am început să ascult podcast-uri din noiembrie 2014. De fapt din momentul în care am ales să trec de la Android la iOS. Și de-atunci călătoriile cu trenul sunt mult mai productive, ba chiar și până la birou sunt în stare să mă duc aproape 35 de minute pe jos ascultând podcast-uri. De ce? Pentru că sunt de părere că un om de marketing (comunicare, publicitate, PR, digital, social media etc) ar trebui să fie într-o continuă dezvoltare, experimentare și testare. Iar podcast-urile te ajută de multe ori să filtrezi informația, să câștigi timp, să afli noile trenduri/fenomene de pe piață și luptele pe care le duc alții din domeniul tău. Read More

Optimizarea timpului în viaţa unui om de marketing

Am auzit de la mai mulţi spunând că orice/oricine are un preţ, dar dă-mi voie să te-ntreb dacă şi timpul are un preţ? Cât costă timpul? Puţin filozofic, nu-i aşa? Însă hai să facem un exerciţiu, că poate aşa vei înţelege unde vreau să ajung: întreabă o persoană care are prea mult timp cât costă timpul ei şi apoi o altă persoană care îşi are timpul bine organizat să-ţi spună preţul ei. Read More

Loializarea clientului stă în lucrurile mici

Stând liniştit în faţa unui magazin şi discutând baiurile de marketing care ne dau bătaie de cap ne uitam la un om care şi-a parcat maşina exact la intrarea în magazin. Se dă jos din ea, ridică capota, întinde o pătură în portbagaj arajând-o la margini şi se îndreaptă către intrare. Acolo îl aştepta un cărucior plin cu materiale care-l pregăteşte de o nouă zi de muncă. Ridică o cutie şi se îndreaptă către maşină. O pune în portbagaj şi o aranjează cât mai la margine… Read More

Cât de diferit să fii pe o piaţă diferită?

Să ridice mâna sus toţi cei care aţi auzit următoarele texte la conferinţe:

  1. Pe o piaţă comună trebuie să fii diferit
  2. Fiind diferit te faci remarcat
  3. Fiind diferit atragi atenţia
  4. Ce-nseamnă să fii diferit?
  5. Gândeşte diferit. Acţionează diferit.

Deci? Suntem câţiva, nu-i aşa? Pentru că oamenii care au vorbit în faţa noastră/voastră au experimentat ideea de a fi diferit (cel puţin aşa sper eu). Şi până la urmă, dacă toată lumea a experimentat principiul “diferenţei” ajung la întrebarea: Cât de diferit să fii pe o piaţă diferită? Read More

Cea mai simplă regulă

Nu contează că lucrezi în marketing sau advertising. Nu contează că eşti Social Media Ninja sau doar un blogger.

Nu contează nici că eşti un brand manager la nivel internaţional sau un agent de vânzări local pentru produse de curăţat maşini. Există o regulă atât de simplă şi clară care ar putea diferenţia munca ta de a celuilalt, care ar putea să te propulseze către plusul pe care-l visezi, care ar putea pur şi simplu să te poziţioneze ca acel “cel mai […]“. Read More