Ideile marinate sunt cele mai gustoase

Trăim într-o vreme în care nu mai poți spune că nu ai idei. Dacă vrei, le poți găsi. Tot ce trebuie să faci e să ajungi în locul potrivit, și să știi unde să cauți.

Astăzi avem site-uri și bloguri care publică articole în fiecare zi despre orice vrei. Avem forumuri și grupuri de Facebook unde se discută subiecte din aproape orice zonă de interes. Avem proiecte interesante, precum cel la care Cristian lucrează cu spor, asta așa, #casăștiți.

Deci idei găsim oriunde. Problema-i ce facem cu ele?

Unele proiecte pe care le-am lansat au pornit de la întrebarea “Cum ar fi dacă…” și la următorul pas am continuat cu implementarea. Nu am stat să mă gândesc ce-o fi să fie. Mi-a plăcut ideea, mi-am suflecat mânecile și m-am apucat de treabă. Uneori mi-a ieșit ceva, alteori nu mi-a ieșit. Dar până la urmă, asta este, nu știi niciodată dacă o idee-i bună sau nu până nu încerci, nu?

Știu, sună cunoscut procedeul dar ăsta-i adevărul.

Însă de multe ori s-a întâmplat să aud și următoarele vorbe/scuze:

  • Nu există idei proaste și idei bune. Există doar execuție proastă și execuție bună.
  • Orice idee e binevenită. Că nu știi niciodată de unde-ți sare iepurele.
  • Haideți, aruncați cu idei! 3…2…1… Start!

Vorbele astea de cele mai multe ori au reușit să taie orice elan sau orice spor pentru a aduce la viață o idee.

 

Dar dacă e să vorbim despre idei, atunci ar trebui să vedem că există 2 tipuri de idei pe care le putem avea:

  • Ideile mari: cele care vin atunci când nu ne gândim la problema respectivă. Gândește-te de câte ori ți-a venit o idee pentru soluționarea unei probleme la birou atunci când erai la piață și îți făceai cumpărăturile sau când făceai duș. Mintea ta nu a fost conectată cu problema într-un mod direct, dar ca printr-o minune a venit aceea idee extraordinară. Și nici nu-ți dai seama de unde. Cum și ce, nu-i așa?
  • Ideile mici: cele care vin atunci când am început deja să lucrăm la soluționarea problemei. Ele sunt idei care vin din context și care ne ajută să facem următorul pas mic.

Jason Friend, fondatorul Basecamp spunea într-un podcast că ideile trebuie lăsate la marinat.

Sleep on it!

Înainte să vii cu ideea aia excelentă în fața colegilor, sau a șefului, fă bine și dormi câteva zile pe ideea aia. Las-o la marinat și gândește-te la toate detaliile. Pune-o pe foaie și încearcă să intri în cât mai multe detalii.

Pentru ca atunci când mergi și o prezinți, iar ei îți vor pune întrebări, tu să poți arăta că te-ai gândit și la situația respectivă și ai găsit soluția (sau cel puțin te lupți să găsești soluția).

Ideile de genul “Cum ar fi dacă” pot fi ușor omorâte.

Însă ideile care au fost puse la marinat, care au trecut și de testul timpului și care încă îl entuziasmează pe cel care s-a gândit la ea, atunci aia-i o idee care trebuie discutată.

About the Author
Visual Marketer si Content Strategist la Bannersnack. Fondator Instagramology și host al proiectului audio Podcastu' lui Katai.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.