Da, judec cărțile după copertă

Sau cel puțin după primele 3 pagini.

Se spune că nu poți judeca o carte după copertă. De ce? Că poate designer-ul care a făcut coperta respectivă nu a apucat să citească toată cartea, așa că a executat așa cum i s-a cerut. Că poate noi ca oameni avem idei și gusturi diferite. Că poate autorul nu ar trebui să fie interesat de coperta.

Și multe alte motive.

Ei na, eu judec o carte. Și după copertă și după primele 3-5 pagini. O judec și o analizez de-i scot toate fibrele lemnului din ea. Dacă nu mă atrage la început, ce rost are să o mai citesc? Ce rost are să-mi pierd timpul cu ea?

Cum îmi dau seama dacă o carte e bună?

Am bunul obicei ca să citesc o carte cu pixul în mână. De fiecare dată când găsesc un citat bun, îl subliniez. De fiecare dată când îmi vine o anumită idee (chiar dacă nu are legătură cu cartea respectivă) o scriu undeva pe marginea hârtiei. S-a întâmplat ca dintr-un capitol să mă lovească alte întrebări pe care să le scriu în carte.

Poate pentru voi bunul obicei ăsta, de a scrie pe carte, nu e chiar atât de bun. Însă dați-mi voie să vă spun de ce bun pentru mine: că în felul ăsta nu trebuie să-mi găsesc motive puerile de ce nu vreau să-mi împrumut cărți. Ideea e simplă “Păi mi-am notat ideile mele aici, am mâzgălit cartea și cu siguranță dacă o vei citi vei fi distras de ideile mele. Așa că poate cea mai bună idee e să-ți cumperi și tu cartea.”

Și așa scap să nu mai îmi împrumut cărțile (că nici nu-mi place să țin socoteala fiecare unde e, la cine e, când trebuie să mi-o dea înapoi etc) și să am tot timpul o sursă cu idei.

De fapt, dacă e să fiu sincer cu voi, am fost inspirat de cartea ReWork ca să scriu această postare. Dacă nu-ți place ceva, atunci nu fă. Începe să faci ceva ce-ți place. Citește cărțile care-ți plac, nu cele pe care le-ai început și vrei să le termini pentru că așa e frumos. Bea cafeaua care-ți place. Lansează proiectul care-ți place.

Nu contează ce zic alții, dacă ție-ți place, atunci dă-i drumul.

Sau oprește-te din cartea aia nașpa pe care o citești acum și începe să citești ceva ce-ți place.

About the Author
Visual Marketer si Content Strategist la Bannersnack. Fondator Instagramology și host al proiectului audio Podcastu' lui Katai.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.