Life

Loializarea clientului stă în lucrurile mici

Stând liniştit în faţa unui magazin şi discutând baiurile de marketing care ne dau bătaie de cap ne uitam la un om care şi-a parcat maşina exact la intrarea în magazin. Se dă jos din ea, ridică capota, întinde o pătură în portbagaj arajând-o la margini şi se îndreaptă către intrare. Acolo îl aştepta un cărucior plin cu materiale care-l pregăteşte de o nouă zi de muncă. Ridică o cutie şi se îndreaptă către maşină. O pune în portbagaj şi o aranjează cât mai la margine…

[Văzând această imagine oarecum simplă şi de fiecare zi m-a făcut să mă întreb “Care sunt diferenţele pe care le poţi aduce atunci când şi concurenţa ta are aceleaşi produse, aceleaşi preţuri, doar campanii diferite?”]

…aşa că m-am îndreptat către cărucior şi am început să-l ajut să care materialele. La început domnul a fost oarecum stupefiat pentru că nu ştia ce să creadă. O fi la băşcălie, o fi ceva camera ascunsă sau o să vrea bacşis? iar cu privirea aceasta am început împreună să facem echipă. Toată acţiunea a durat 3 minute. Am primit un “mulţumesc frumos” şi încă un “mulţumesc” mai simplu atunci când a lăsat capota şi s-a urcat în maşină.

Şi atunci mi-am dat seama că diferenţele cele mai mari pe care le poţi aduce atunci când şi concurenţa ta are aceleaşi produse, aceleaşi preţuri sunt difereneţele cele mai mici. Nu există premiul cel mai mare, promoţia cea mai mare, banii cei mai mulţi. Dacă tu azi vei da o Dacia Sandero ca şi premiu la “Marea Tombolă” atunci concurenţa mâine poate veni cu un Audi Q7 sau BMW X5 doar pentru că …poate.

Ştiu, ştiu că ideea asta cu diferenţa care stă în lucrurile mici vi se pare clişeică dar stau să mă gândesc: dacă un supermarket ar vrea să se diferenţieze faţă de concurenţă de ce nu ar plăti un domn cu un salar minim pe economie să stea la intrare (ori la casă) şi să-l ajute pe client să-şi ducă materialele până la maşină? Pentru că eu până în ziua de azi nu am văzut aşa ceva la nici un supermarket (din România) şi cred că un gest mic de politeţe ar loializa clientul mai mult decât un premiu dry cooker.

P.S. Şi DA…şi asta este o formă de branding! Acel branding care unor branduri le lipseşte: brandingul de politeţe.

Robert Katai
Visual Marketer si Content Strategist la Bannersnack.
You may also like
ce am invatat de la instagram
Ce-am învățat de la Instagram
Vrei să fii martor la un slam dunk a la NBA?

Leave Your Comment

Your Comment*

Your Name*
Your Webpage