Marketing

Părerea mea despre reclama Apple cu Dwayne Johnson

the rock siri

Am văzut zilele trecute reclama de la Apple cu the Rock, ba chiar înainte să atingă 5.000 de vizualizări. M-am uitat la toată reclama, cap-coadă. Și am o singură observație: comandă vocală.

În ultima vreme sunt un mare fan al audio marketingului și cam tot ce se întâmplă în zona asta. Iar de când lucrez la podcast sunt mult mai atent la trendurile comenzilor audio, la featur-urile lansate de Amazon, Google sau Apple în IoT și audio.

Da, audio e în creștere.

Sundar Pachai (CEO Google) a spus la Google I/O că 20% dintre căutările pe mobil și Android sunt bazate pe voice searches (comanda de căutări făcută prin voce).

Un studiu făcut de MindMeld susține că există o creștere semnificativă în voice assistant și voice search usage, unde 60% dintre respondenți au spus că au început să folosească aceste servicii în ultimele 12 luni.

Momentan acestea sunt date care vin din USA. Și nu are rost să complicăm lucrurile, să analizăm comportamentul americanilor etc. Că doar am și eu prieteni cu iPhone și majoritatea dintre ei (momentan) nu folosesc Siri. Dar poate cine știe într-un viitor…

Noah bun, și-acum să ne întoarcem la reclama noastră cu Dwayne Johnson care folosește Siri în prostie, peste tot. Pur și simple nu are nici o rușine. Chiar și atunci când pictează folosește Siri și nu-i în stare să-și facă un selfie fără ajutorul unui asistent virtual. Poate partea cea mai mișto e că Dwayne arată nu doar deșteptăciunea lui Siri ca să-i spună programul, să-i organizeze timpul, să sune pe unul sau altul, să dea un e-mail ci că ajungi să folosești telefonul mobil fără ca măcar să te uiți la el.

Practic Dwayne folosește telefonul fără să se uite la el în reclamă de 9 ori versus de 2 ori când se uită doar atunci când își face un selfie sau dă prima comandă (da, am numărat fiecare situație).

Momentan există doar două companii care au puterea să facă din audio marketing nu doar un trend, ba chiar și o necesitate: Google și Apple (bine, nici cu Amazon nu mi rușine).

Și când zic asta mă gândesc la aplicațiile mobile, la ecommerce prin care să-ți poți cumpăra produse doar prin comenzi vocale și de ce nu, la bloguri care pot fi citite de un asistent virtual în timp ce conduci către locul de muncă.

Dar până să vorbim de audio, comenzi audio și alte treburi sci-fi, hai să mai povestim puțin despre AI, machine learning și alte treburi care ne bat la ușă.

Sau nu?

Robert Katai
Visual Marketer si Content Strategist la Bannersnack.
You may also like
optimizare
Optimizarea timpului în viaţa unui om de marketing
social media este
Social media este…ceea ce urmăreşti

Leave Your Comment

Your Comment*

Your Name*
Your Webpage