Marketing

Specialistul care trebuie să vorbească și pe limbajul amatorului

specialistul care vorbeste pe limbajul amatorilor

Termenul de specialist/expert/profesionist într-un domeniu îl poţi “procura” prin două căi:

  1. Te autodeclari tu specialist şi îţi menţii această identitate chiar şi în ruptul capului (cuvintele vorbesc)
  2. Eşti declarat de către cei din jurul tău ca şi specialist (faptele vorbesc)

Însă atunci când eşti un specialist trebuie să ştii să vorbeşti despre domeniul în care activezi pentru două tipuri de oameni:

  1. Cei care activează în domeniu sau vor să înceapă o carieră
  2. Cei care sunt în afara domeniului și sunt curioși de ce faci tu

Hai să o luăm cu exemplu ca să înţelegem mai uşor

Îmi plac maşinile dar la nivel de design. Cunosc o maşină din exterior, ştiu ce înseamnă cai putere şi cutie automată sau manuală. Atât. În rest, it’s not my business. Dar dacă se strică şi face ciudat, ori că pur şi simplu nu mai merge e clar – trebuie să o duc la un mecanic (specialist). Merg la acela care îmi este recomandat de cei din jurul meu, nu? Desigur, unii aleg să meargă la orice mecanic pe ideea “că doare e mecanic, nu stomatolog”.

Mecanicul se uită la ea, o analizează, îşi freacă mâinile şi poate să-mi vorbească în două feluri:

  1. La acelaşi nivel ca şi el (a unui expert) în care-mi spune că trebuiesc schimbate klmsaoiăpdosiaklşjlfda (dacă înţelegeţi ce vreau să zic?) din zona de asdaslkjdsauns și apoi cumpărat un asdcrăpadsajhde pentru că altfel asdasioicewcnu nu poate merge cu asdklaucjeio. Te-am spart, ha?
  2. La acelaşi nivel ca şi mine (a unui amator) în care-mi spune că trebuiesc schimbate plăcuţele de frână şi dacă nu le schimb păţesc asta asta şi asta.

Întotdeauna voi avea încredere în tipul care vorbeşte pe limbajul meu (comunicare responsive) pentru că vrea să mă facă să înţeleg de ce trebuie schimbat/făcut/reparat.

M-am îndrăgostit de marketing pentru că am citit cărți și bloguri care mi-au explicat în cuvinte simple ce este, de ce e important și cum se folosește. Recomand Seth Godin, Gary Vaynerchuk, Neil Patel și Noah Kagan. De-aia cartea aia groasă a lui Kotler nu am citit-o și nu o voi citi niciodată

Cât despre expertul de la punctul 1 hhmmm…de ce aş avea încredere în cineva care nu vrea să-mi explice pe un limbaj mai de amator ce vrea să facă pe banii mei?

Specialiştii nu trebuie să vorbească tot timul la nivel de specialist.

Robert Katai
Visual Marketer si Content Strategist la Bannersnack.
You may also like
Și creatorii trebuie să consume conținut
social media este
Social media este…ceea ce urmăreşti

Leave Your Comment

Your Comment*

Your Name*
Your Webpage