Life

După Webstock 2017

instagram stories webstock

Prima oară când am ajuns la Webstock a fost în 2013. A fost un sentiment ciudat când mă plimbam prin mulțime și vedeam fețe pe care le cunoșteam doar prin intermediul blogurilor și a rețelelor de social media. Dacă privirile ni se întâlneau, atunci ne salutam cu o ridicare de sprânceană. Iar dacă am interacționat digital, măcar printr-un like la un status, ne opream și ne salutam frumos.

Webstock este un eveniment dinamic. În fiecare an se întâmplă ceva diferit, ceva ce unora le place și altora nu le convine. Că până la urmă așa-ți dai seama dacă proiectul la care lucrezi are fani și dușmani (trăăăăăiascăăăăă)

De asemenea Webstock e o conferință ce oferă posibilitatea unora să urce pe scenă și să-și spună povestea, să-i motiveze pe cei din public și să le spună din experiența profesională cum se fac (sau nu se fac) anumite chestiuni în digital, sau de ce nu, și în viața de zi cu zi.

Webstock 2016 a fost diferit. Webstock 2017 a fost diferit. Iar Webstock 2018 cu siguranță va fi diferit. Pentru că în fiecare an Cristi și echipa Evensys se luptă să țină în picioare și la standarde înalte un eveniment demn de aplaudat și lăudat în fiecare an. Mulțumesc Cristi din nou pentru invitație și pentru că ai avut încredere în mine și în acest an!

O lume nouă și dinamică

Anul acesta Webstock a fost diferit pentru că am văzut foarte multă lume nouă. Bloggeri, vloggeri, instagrammeri și oameni din agenții care au vrut să vadă și să simtă vibe-ul online-ului din România.

Cu mulți oameni vechi din online pe care i-am întâlnit pe holurile hotelului am împărtășit același sentiment

– Băi frate, e foarte multă lume nouă

Și asta-i de bine sau de rău?

– …

Pentru că mediul ăsta online e un mediu dinamic. Nu toți cei care promit la început că vor muta munții și vor coborî stelele încă reușesc să muncească în plantație. Cuvintele mari sunt frumoase, dar mult mai frumoasă e munca grea și constantă.

M-am bucurat să-l pot vedea pe Claudiu Butacu pe scenă povestind despre conceptul Efden, pasiunea lui pentru imposibil și motivația lui pentru o lume pe care mulți alții o discută doar la o cafea într-o sâmbătă dimineața.

Un alt lucru interesant a fost prezentarea domnului Alin Preda (șef birou de comunicare #mapn) care a vorbit despre cum a reușit să-i facă pe cei din conducerea ministerului conștineți de importanța comunicării în era social media. Ba mai mult, mi-a plăcut că într-un fel mi-a susținut ideea și principiul pe care l-am prezentat în panelul Instagram (și care funcționează în multe alte :

Best brands on Instagram [sau orice alt canal de social media] don’t act like brands

Așa că vă recomand să-i urmăriți pe Facebook și să le susțineți munca.

O altă idee pe care vreau să o subliniez prin articolul ăsta e principiul pe care Mariciu (well done Mariciule, well done…if you know what I mean) l-a punctat la panelul de Blogging session:

Atunci când începe să-ți pese mai mult de comunitate decât de tine, vei vedea lucrurile altfel și online-ul ți se va părea mai mișto.

Câteva idei scurte pentru finalul articolului:

  • am văzut mai multă lume din afara Bucureștiului, și ăsta-i un lucru bun, pentru că Webstock trebuie să fie o conferință națională și să participe toți cei care sunt pe acest drum al online-ului sau doresc să-nceapă să facă ceva în această industrie, indiferent din ce oraș sau județ vin
  • mă bucur să văd că după atâția ani, partenerul principal încă susține Webstock
  • poate ar fi bine ca toți cei care-și propun proiectele la Webstock Awards (agenție, blogger, client etc) să facă bine să fie și prezenți, sau cel puțin să trimită pe cineva în numele lor
  • anul ăsta au urcat pe scena galei doi ardeleni: eu și Gaben (represent Ardeal)
  • unele discuții se rezumă la chestiuni care nu au nici o importanță. De exemplu, o întrebare la panelul Instagram a fost despre a cumpăra sau nu Instagram followersi. Îi ca și cum am vorbi despre ce vază să punem în camera mare și ce mânere să aibă dulapul din baie când noi încă nu avem nici măcar fundația turnată la casă.
  • Un alt panel interesant ar fi pentru creatorii de content (bloggeri, vloggeri, instagrammeri) care au pornit un proiect demn de prezentat. Mi-a venit ideea după ce am povestit cu Cristina despre CEOLibrary. Un fel de elevator pitch 🙂 Creatorii de conținut să-ți submiteze proiectele, jurații vor alege 4 proiecte care sunt demne de prezentat. Prezentarea proiectelor trebuie să conțină: motivația proiectului, care sunt frustrările cele mai mari, ce rezultate a atins sau intenționează să atingă și ce lecții a învățat din aceste proiect.

Despre Webstock au mai scris

Robert Katai
Visual Marketer si Content Strategist la Bannersnack.
You may also like
Loializarea clientului stă în lucrurile mici
creativitatea
Cum văd eu treaba asta cu creativitatea
1 Comment
  • Oct 6,2017 at 8:32 pm

    Acum, ca am citit in materialul tau, parca imi pare rau ca in al meu mi-a scapat sa mentionez ca-i chiar de apreciat ca partenerul principal inca sustine evenimentul. Chiar mi se pare mare lucru.

    Totodata, sa stii ca eu am gasit utila intrebarea despre cumpararea (sau nu) de followers pe instagram. In schimb mi s-a parut deplasata una din intrebarile de la panel-ul de blogging, cand cineva a vrut sa stie ce este un podcast (m-am gandit instant la LMGTFY).

Leave a Reply to Ioana Radu Cancel reply

Your Comment*

Your Name*
Your Webpage