Social media nu mai este o responsabilitate în marketing de care se ocupă nepoata.
Social media devine o parte importantă din comunicare, branding și marketing.
Iar mentalitatea de ”lasă că merge așa…” s-a cam terminat.
De fapt, astăzi lucrurile s-au schimbat radical.
Platformele sociale s-au dezvoltat enorm. Nu doar ca funcționalități, ci și în profunzimea cu care interacționează fiecare consumator de social media.
Fiecare platformă vine cu propriile mecanisme, tool-uri, formate și algoritmi.
Instagram, de exemplu, are Stories, Reels, Feed, Explore, Carousels, Edits – editare video nativă… și tot adaugă.
Realitatea e că nu mai poți avea un singur om care să înțeleagă la fel de bine și Instagram, și TikTok, și YouTube, și LinkedIn, și Facebook, și Snapchat.
Jobul de social media manager nu mai e doar despre „creat și postat”.
Când zici social media MARKETING implicit trebuie să ai în vedere – audit, research, analiză, strategie, audience, content creation, content distribution, content optimization, community management.
Social media managerul de mâine
De fapt, dacă ar fi să ne uităm puțin mai departe – rolul de social media manager va fi diferit pe viitor – cei care vor reuși să se poziționeze cu adevărat în piață nu sunt generaliștii, ci cei specialiști – nișați – pe platforme: specialist Instagram, strateg Youtube, specialist TikTok etc.
Dar apare o problemă: foarte puține branduri sunt pregătite să plătească salarii separate pentru fiecare platformă.
De fapt, ai putea plăti un salar întreg pentru un strateg pe Youtube? Unul care să îți citească analytics, care să gândească videoclipurile de la hook la call-to-action, care să colaboreze cu designerii pe thumbnails, care să știe ce video să publici (long form, short form etc) în ziua respectivă, să fie la zi cu noutățile de pe platformă și să-ți crească canalul ca să devină un lider în industria ta. Poate că primul răspuns ar fi un simplu – NU!
Dar dacă ți-aș zice – Ai fi în stare să plătești un specialist pe platforma respectivă dacă ai ști că potențialii tăi clienți folosesc platforma în fiecare zi cel puțin de 5 ori când deschid telefonul? Cred că ți-ar fi mai ușor să zici – DA!
Cum îți dai seama care este următorul pas:
- Începe prin a înțelege unde își petrece publicul tău cel mai mult timp – totul pornește de la audiență și de la poziționare.
- Alege platforma principală și crește resursele pe platforma respectivă + ai întotdeauna în vedere o platformă secundară.
- Decide dacă merită sau nu să angajăm un specialist dedicat, care poate dubla rezultatele.
Stai liniștit/ă, nu trebuie să angajezi pe cineva full-time de mâine.
Poți începe să lucrezi cu specialiștii care înțeleg foarte bine platforma și vor putea să-ți demonstreze în 6 luni că merită să investești.
De aceea cred că un social media manager, chiar dacă e freelancer sau consultant, dacă vrea să se poziționeze bine și poate chiar să reușească să vândă high-ticket value – atunci ar trebui să se specializeze pe o platformă.

Leave a Reply