Să ridice mâna sus toţi cei care aţi auzit următoarele texte la conferinţe:
- Pe o piaţă comună trebuie să fii diferit
- Fiind diferit te faci remarcat
- Fiind diferit atragi atenţia
- Ce-nseamnă să fii diferit?
- Gândeşte diferit. Acţionează diferit.
Deci? Suntem câţiva, nu-i aşa? Pentru că oamenii care au vorbit în faţa noastră/voastră au experimentat ideea de a fi diferit (cel puţin aşa sper eu). Şi până la urmă, dacă toată lumea a experimentat principiul “diferenţei” ajung la întrebarea: Cât de diferit să fii pe o piaţă diferită?
Suntem într-un domeniu în care trebuie să fii diferit (sau nu?). Şi dacă eşti tu diferit, şi tu, şi tu, şi tu…atunci până la urmă cu toţii ne asemănăm în diferenţă, nu? Ciudat. Deci suntem asemănători în diferenţă.
Dar mă-ntreb din nou, de ce vrem să fim diferiţi? Pentru că vrem să creăm o piaţă nouă/diferită, o gândire nouă/diferită, un raft nou/diferit, un principiu nou/diferit, o idee nouă/diferită, un trend nou/diferit, o diferenţă nouă/diferită….Asta se aseamănă foarte bine cu “Am reinventat sănătatea/mâncarea/comoditatea/vacanţa” e ca şi cum ai reinventa roata doar că îi dai un touch mai uman. Păi şi atunci de ce nu-i zici “am rebranduit sănătatea”? Ba mai mult…sunt curios care va fi primul jucător care-şi va lua premiul de “primul care a rebranduit roata”.
Când am experimentat pe pielea mea diferenţa de rebranding de la “katairobi” la “Markataing” a fost una ciudată, respingătoare, dezamăgitoare dar mai ales dificilă. Nu e uşor să fii diferit pe piaţă. Pentru că nu poţi spune că eşti diferit doar la primii paşi. Trebuie să continui să mergi ca oamenii să te vadă diferit.
Şi-atunci, cât de diferiţi trebuie să fim pe o piaţă diferită? Dar mai mult…diferenţa aceasta ne va aduce impactul necesar? Vrem să fim diferiţi? Cât sacrificăm ca să fim diferiţi?
În concluzie:
Degeaba ne chinuim să fim diferiţi dacă nu suntem remarcabili. [update] şi prin rezultate!