Cel mai bun marketing nu e cel mai bun marketing


Timp de lectură 2 min.

Hai să-ți spun o poveste personală.

Zilele trecute mi-a murit acumulatorul la mașină. Și pentru că vecinii erau plecați, am fost nevoit să caut pe Google (boomer!) un serviciu care se deplasează la domiciliu și îmi schimbă acumulatorul. 

Prima căutare – scroll de ads – ajuns la primul rezultat – intrat pe site – găsit buton de whatsapp – scris nevoia – răspuns concret – confirmat.

A ajuns la ora propusă (+3 puncte) – a schimbat în 5 minute (încă +3 puncte) și am plătit cu cardul + factură (încă +4 puncte).

Dar am intrat în discuție cu el și normal pentru că sunt om de marketing eram curios – Câți bani investești în marketing? Câți bani faci pe zi? Care e profitul? Câți clienți noi vin? (știu…știu…pentru unii aș părea destul de agasant…dar hei…i am a marketer)

Și l-am întrebat – super business – felicitări – dar ce faci cu retenția de clienți? … pauză…boom…hai să povestim. 

Și am ajuns la discuții despre upsell de produse. La creșterea de loialitate a clienților. La credibilitatea câștigată. La top of the mind când vine vorba de serviciile lui. Și desigur…mi-a mulțumit și a plecat încântat. (vedem dacă v-a implementa ceva din ce am discutat)

Dar topicul de azi pornește de la un post pe care l-am citit la Roxana Irimia pe Linkedin

Sometimes the best marketing isn’t scalable, it’s memorable.

Și până la urmă, cum te faci memorabil în mintea oamenilor? 

Iar dacă ar fi să merg mai la profunzime, cum reușești să te faci memorabil în mintea celor care deja au apelat la serviciile tale?

Dar ca să o parafrazez pe Roxana și să zic vorba care-mi place mie cel mai mult – să faci lucrurile pe care alții nu sunt dispuși să o facă.

Poate fi un suport mai uman, mai rapid în locul unui chatbot amărât.

Poate fi un telefon peste 1 lună ca să vezi cum funcționează serviciul.

Poate fi o scrisoare de sărbători în poștă ca să mulțumești că a lucrat cu tine.

Poate fi orice altceva care nu este scalabil, dar este memorabil.

Dincolo de marketingul de pe social media care te mulțumește pe tine ca marketer, dincolo de paginile care rank-uiesc pe prima pagină și în AI, dincolo de brand awareness și comunicarea de PR care îl gâdilă pe șef – stă marketingul sănătos care are grijă de clienții care deja ți-au oferit un strop din încrederea lor.

Iar atunci când ai grijă de clienții aceștia, stai liniștit/ă că și ei vor avea grijă de tine.

Așadar, ce ai putea începe să faci pentru clienții tăi în așa fel încât să rămâi în top of their mind? (ah…și nu-i musai să fie scalabil)


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.