Cum văd eu treaba asta cu creativitatea

Una dintre publicațiile pe care le respect pentru ce se luptă să facă pentru industria de comunicare și marketing în România este Ctrl-D.

Așa că atunci când mi-au cerut ca să vorbesc despre creativitate și să spun în cuvintele mele ce înseamnă creativitatea, am tras un aer în piept, am luat o gură de cafea, am închis orice formă care mă poate deranja și am scris răspunsul meu.

Ce-mi place în creativitate e că diferă de la o situație la alta, de la o persoană la alta și de la un context la altul. Până la urmă asta-i dă creativității un fler interesant și poate chiar misterios.

Însă nu actul în sine mă face să fiu interesat de subiect ci chiar momentul acela când “nu ai nici o idee” sau “azi nu pot fi creativ”, sau cum ar spune unii doctori – burnout.

Și hai să fim sinceri dragi creativi că nu de puține ori ne-a lovit acest burnout direct în inima creativității, poate chiar în momentele în care ni se cerea să fim creativi.

Ce facem atunci? Cum facem ca să ne aducem creativitatea înapoi pe linia de plutire?

Mi s-a întâmplat nu odată când pur și simplu simțeam că nu pot să mai fiu creativ. Pentru că am creat prea mult și nu am știut să-mi împart timpul, viața și energia între a crea și consuma. Așa că după prea multă creare am avut momente de burnout.

Și ce-am făcut? Nimic. Pur și simplu nu am mai făcut nimic.

Aici cred eu că e punctul cheie al creativității. Uneori să nu faci nimic. Pur și simplu să stai, să te plimbi sau să dormi.

Nimicul ăsta e ca pauza de la școală. Nimicul ăsta e ca scrollingul pe Facebook sau butonarea telecomenzii, trecând a șaptea oară prin toate programele televizorului fără să te uiți la ceva anume.

Desigur, fiecare creativ are nimicul lui de care are nevoie ca să poată fi creativ.

Dar eu vă recomand să aruncați un ochi pe proiectul ăsta pentru că arată bine și e fain să vezi și părerea unor oameni precum Sorin Trâncă, Ştefan Szakal, Andreea Burlacu, Cătălin Georgescu, Anne-Marie Chelariu sau Cristina Chipurici.

About the Author
Content Marketing Manager la Bannersnack și moderator al emisiunii online Katai Podcast. Proiectele lui au fost publicate pe site-uri din domeniu precum Adweek, Content Marketing Institute sau Entrepreneur.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.