Se vorbește foarte mult despre creatorii de conținut. Fie că discutăm despre vloggeri, bloggeri, jurnaliști, instagrammeri, fotografi etc, toți intră în aceeași categorie: creatori de conținut.
Persoane care muncesc zi și noapte ca să creeze ceva pentru comunitate, pentru cei care-i urmăresc. Oameni care se trezesc dimineața la 05:00 (când alții se întorc pe partea cealaltă) doar ca să iasă pe stradă, să se urce pe un bloc și să facă un timelapse care va da bine câteva secunde într-un video pe care-l pregătesc.
Munca de creator de conținut nu e ușoară. Uneori e chiar grea, nu ai chef/timp/inspirație, dar trebuie să o faci.
Faptul că ai anumite beneficii pentru că tu ca și creator de conținut ai vrut să faci ceva ce-ți place, asta e o altă discuție. Faptul că unele companii, branduri sau oameni te consideră influencer și îți ascultă cuvântul, e doar o urmare a ceea ce ai făcut și faci.
Însă munca de creator de conținut nu se rezumă doar la creat content și influențat o comunitate.
Consumă conținut
Am observat că dacă vrei să fii un bun creator trebuie să trăieși anumite experiențe și să consumi conținut.
- Dacă vrei să fii un scriitor, atunci trebuie să citești mult.
- Dacă vrei să scrii pe blog, atunci citește alte bloguri, cărți și/sau articole.
- Dacă vrei să fii un fotograf bun, atunci du-te la expoziții, cumpără-ți cărți și reviste de fotografiat, urmărește conturi de instagram ale fotografilor profesioniști. Consumă fotografie.
- Dacă vrei să fii un vlogger bun, atunci consumă cât mai mult conținut video. Nu doar ca și entertainment. Urmărește tehnici de editare, stiluri și abordări pe care le fac și alți vloggeri.
- Dacă vrei să fii un muzician bun, atunci ascultă multă muzică. Du-te la concerte.
- Dacă vrei să fii un podcaster bun, atunci consumă cât mai mult conținut audio, emisiuni radio, podcast. Inspiră-te de la alții și dezvoltă o idee pe care ai auzit-o la cineva.
De ce trebuie să consumi conținutul altora? Pentru că tu, ca și creator de conținut, vei consuma altfel decât marea majoritate. Adică vei urmări tehnici, stiluri, unghiuri și alte abordări.
Nu o zic pentru că am auzit-o la alții, o zic pentru că am experimentat pe pielea mea. Atunci când am început să scriu pe blog în engleză, mi-a fost frică pentru că nu știam cum să scriu sau cum să abordez unele subiecte. Așa că mi-am luat vreo 5 bloguri pe care le-am citit și pe care încă le citesc regulat. M-am inspirat din stilul lor și m-am adaptat resurselor mele.
La fel s-a întâmplă și cu podcastul.
În fiecare dimineață când merg la sală ascult podcast, am câțiva pe care-i urmăresc și pe care-i ascult cu drag, ca de exemplu: îmi place stilul lui Noah Kagan și cum își promovează apoi podcast-ul pe blogul lui. Îmi place modul de cum James Altucher le ia interviu invitaților lui. Mă inspiră energia și pasiunea lui Gary Vaynerchuk. Sunt updatat cu aproape tot ce se întâmplă în content marketing ascultând discuțiile lui Robert Rose și Joe Pulizzi. Ascult podcasturi de vreo 3 ani, dar doar anul acesta am decis să fac acest pas și să-mi lansez propriul podcast.
Nu mă înțelegeți greșit, nu trebuie doar să consumați content pentru a putea face content.
Cel mai bun conținut pe care oamenii vor să-l vadă/audă de la voi este cel bazat pe experiența vieții, pe ideile și opiniile personale.
Așa că trăiește-ți viața și cumpără-ți experiențe.
Este interesant cum, de cele mai multe ori, îți dai seama că faci deja unele chestii despre care citești ulterior, precum este treaba asta cu bloggerul care consumă conținutul creat de alți bloggeri. Consider că nu este nimic greșit în a te inspira, cu condiția să inovezi continuu în folosul cititorilor tăi.
Daca te inspiri, nu-i gresit. Daca copiezi 100%, atunci e gresit (IMHO)