Dezvoltă abilitatea de anticipare

Una dintre abilitățile pe care le-am dezvoltat în cariera mea de-alungul anilor a fost anticiparea. Desigur, nu s-a întâmplat într-un mod voi, conștient cu strategie, KPi și analiza situației. A fost cât se poate de organic, simplu și pur și simplu natural.

Înainte să existe Instagram Marketing am scris un ebook despre importanța Instagram în strategia de marketing – asta se întâmpla în 2013. Anul când am organizat prima conferință despre Instagram în România și când am lansat și site-ul Instagramology.

Apoi în octombrie 2017 am lansat Podcastu lui Katai. Un podcast în care vorbesc cu diferiți invitați despre viață și marketing. Podcast la care încă lucrez și care încă-mi aduce o satisfacție extraordinară.

În iulie anul trecut am lansat un feature pentru Bannersnack (acum se numește Creatopy) care oferă posibilitatea să faci carouseluri ideale pentru Instagram.

Toate astea m-au făcut să-mi dau seama că prin abilitatea de anticipare am reușit să observ trendul înainte să se sedimenteze bine în piață.

Cum îți poți dezvolta și tu această abilitate?

  1. Urmărește constant ce se întâmplă în industria ta – fie că ești pe Twitter și urmărești câteva publicații din industrie, fie că te abonezi la newslettere care vin cu idei noi din piață sau doar stai pe social media. Scopul tău întotdeauna să fie să observi patternuri care pot indica un trend nou care poate apărea în piața ta.
  2. Caută tehnologii care să îmbunătățească industria ta – de cele mai multe ori sunt companii sau persoane care se folosesc de tehnologie ca să îmbunătățească industria ta. Urmărește-i și conectează-te cu ei.
  3. Fii atent la liderii din domeniul tău (autori, practicieni, antreprenori) care sunt trend setters – persoane care creează conținut, își documentează procesul și vorbesc despre munca lor.
  4. Caută și înțelege ciclurile și șabloanele din industria ta – asta înseamnă să experimentezi, să testezi și să analizezi rezultatele.
  5. Așteaptă să primești validarea din piață și de la liderii din industria ta – nu ajunge doar să vezi care este noul trend care va ieși în piață, ci urmărește să te conectezi cu liderii care pot să-ți valideze ideea ta și să te ajute să o distribui mai bine în piață.

Astea sunt cele 5 idei pe care ți le recomand să faci ca să-ți dezvolți abilitatea de anticipare.

About the Author
Content Strategist, Product Marketer la Creatopy și moderator Katai Podcast. Proiectele lui au fost publicate pe site-uri din domeniu precum Adweek, Content Marketing Institute sau Entrepreneur.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.