Blog

Da, judec cărțile după copertă

Sau cel puțin după primele 3 pagini.

Se spune că nu poți judeca o carte după copertă. De ce? Că poate designer-ul care a făcut coperta respectivă nu a apucat să citească toată cartea, așa că a executat așa cum i s-a cerut. Că poate noi ca oameni avem idei și gusturi diferite. Că poate autorul nu ar trebui să fie interesat de coperta.

Și multe alte motive.

Ei na, eu judec o carte. Și după copertă și după primele 3-5 pagini. O judec și o analizez de-i scot toate fibrele lemnului din ea. Dacă nu mă atrage la început, ce rost are să o mai citesc? Ce rost are să-mi pierd timpul cu ea? Read More

Disconfortul notificărilor și nevoia utilizatorului

Singurele notificări care-mi apar pe ecran atunci când îmi este blocat telefonul sunt cele în care primesc un SMS, mă sună cineva sau am un apel ratat. Pentru restul aplicațiilor folosesc doar badge app icon (notificarea roșie din colțul de sus al icoanei)

Însă de multe ori s-a întâmplat să stau cu cineva la o cafea, cu ambele telefoane pe masă și să observ că la persoana respectivă îi zbârnâie telefonul în prostie. Ba o notificare că a primit un like la o postare, ba o notificare că a primit un email de la elefant.ro (mda, sunt un marketer atât de nasol încât îmi place să observ și cele mai fără importanță detalii), ba o notificare că o anumită persoană a postat o poză pe Instagram.

Notificări peste notificări. Și desigur, discuția noastră era uneori întreruptă de un “o secundă, ca să răspund la acest mesajRead More

Părerea mea despre reclama Apple cu Dwayne Johnson

Am văzut zilele trecute reclama de la Apple cu the Rock, ba chiar înainte să atingă 5.000 de vizualizări. M-am uitat la toată reclama, cap-coadă. Și am o singură observație: comandă vocală.

În ultima vreme sunt un mare fan al audio marketingului și cam tot ce se întâmplă în zona asta. Iar de când lucrez la podcast sunt mult mai atent la trendurile comenzilor audio, la featur-urile lansate de Amazon, Google sau Apple în IoT și audio. Read More

De ce plătim cu datele în social media?

Mi se pare interesant (și distractiv) cum o reţea de socializare a avut la un moment dat o explozie extraordinară, dorind să lupte cu giganticii din Silicon Valley. Ba chiar a avut și un statement care a ridicat câteva sprâncene în rândul jurnaliștilor și bloggerilor (cel puțin în rândul celor care aveau nevoie de încă un subiect despre care să scrie)

Apropo, mai țineți minte Ello? Exact.

“Your social network is owned by advertisers. Every post you share, every friend you make and every link you follow is tracked, recorded and converted into data. Advertisers buy your data so they can show you more ads. You are the product that’s bought and sold … We believe a social network can be a tool for empowerment. Not a tool to deceive, coerce and manipulate — but a place to connect, create and celebrate life. You are not a product.”

Dar creșterea asta a fost una doar de moment. Read More

Un “Save for Later” pentru Twitter, vă rog

Zilele trecute am avut curiozitatea să mă uit pe App Store la top cele mai folosite rețele de social media ca să văd în ce categorii sunt puse. Iată și rezultatele la curiozitatea mea:

  • Social Networks: Facebook, Linkedin și Pinterest
  • Photo & Video: Instagram, Snapchat și YouTube
  • News: Twitter, Reddit

Și exact aici am vrut să ajung. Read More

În sfârșit, katai.ro

A venit momentul să lansez katai.ro.

Nu pentru că face parte dintr-o anumită strategie, nu pentru că am ajuns la un nivel al vieții sau pentru că cineva mi-a pus pistolul la tâmplă. Read More

Specialistul care trebuie să vorbească și pe limbajul amatorului

Termenul de specialist/expert/profesionist într-un domeniu îl poţi “procura” prin două căi:

  1. Te autodeclari tu specialist şi îţi menţii această identitate chiar şi în ruptul capului (cuvintele vorbesc)
  2. Eşti declarat de către cei din jurul tău ca şi specialist (faptele vorbesc)

Însă atunci când eşti un specialist trebuie să ştii să vorbeşti despre domeniul în care activezi pentru două tipuri de oameni: Read More

Cum văd eu treaba asta cu creativitatea

Una dintre publicațiile pe care le respect pentru ce se luptă să facă pentru industria de comunicare și marketing în România este Ctrl-D.

Așa că atunci când mi-au cerut ca să vorbesc despre creativitate și să spun în cuvintele mele ce înseamnă creativitatea, am tras un aer în piept, am luat o gură de cafea, am închis orice formă care mă poate deranja și am scris răspunsul meu. Read More

Ai plăti în plus pentru internet pe tren?

Călătoresc des cu trenul și de cele mai multe ori îmi pregătesc terenul de lucru încă de acasă. Mă armez cu articole pe pocket, îmi downloadez episoadele de podcast și-mi updatez ideile în Evernote.

Așa că atunci când merg cu trenul să nu fiu nevoit să pornesc internetul pe mobil, să mă conectez la el și să-mi fac treaba. Read More

Lucrurile bune se fac greu și în timp

După ce am avut o discuție cu băieții de la Yume Coffee, am ajuns la o concluzie simplă, dar numai bună de amintit aici pe blog:

Lucrurile bune se fac greu și în timp.

Desigur, noi am vorbit despre cafea, despre pâine și vin. O cafea bună are nevoie de timp să se odihnească după ce a fost prăjită. O pâine bună nu se coace la un foc puternic. O relație frumoasă se contruiește în timp. Read More