Marketează-ți marketingul


Timp de lectură 2 min.

Ai auzit de pantofarul care nu are pantofi?

Ai auzit de croitorul care nu are pantaloni?

Dar de marketerul care nu are marketing, ai auzit?

Nu mă refer la brandul personal al marketerului, ci la faptul că de cele mai multe ori marketerii uită că oamenii nu mai vin dacă vei construi un produs sau un serviciu. 

De fapt, toată ideea cu ”Build and they will come” a cam apus în ultima perioadă. Pentru că așa cum orice produs bun, orice serviciu bun are nevoie de marketing, așa și orice marketing bun are nevoie de marketing.

Ce vreau să zic cu ”marketează-ți marketingul”?

Pentru unii sună a citat a la Hagi, dar e mai ușor decât credem. 

Let me explain:

Atunci când lucrezi la un proiect (insert work here) și urmează să-l lansezi pe piață (marketing) munca ta nu se termină atunci când ai apăsat butonul ”Publish” ci de fapt, atunci începe munca ta cu adevărat.

Hai să-ți dau un exemplu.

Să zicem că lucrezi într-o companie de design interior. Te ocupi de marketing și vrei să-ncepi să publici content diferit de ceea ce ai făcut până acum. Așa că ai decis să ”te folosești” de fondator ca un ”canal de marketing” și să-l pui să vorbească în fața camerei într-un podcast. 

Perfect, te-ai gândit la o strategie de marketing prin podcast pentru compania de design interior.

Dar, cum marketizezi acest marketing pe care-l faci?

Când faci un episod de podcast, și te pregătești pentru a-l publica – munca ta nu se termină la publish. De fapt, munca unui marketer începe de acolo. Ai podcastul de 40 de minute din care scoți 3 short videos pe care le publici pe TOATE canalele unde brandul tău are prezență (Facebook, Instagram, Youtube, TikTok, Pinterest, Spotify…) ca mai apoi să faci unul, două sau trei carouseluri (depinzând de informația cât e de relevantă) și apoi să publici acolo unde ai strategia de distribuție. De aici poți să faci din episodul de podcast un subiect pentru newsletter și poate chiar și un ebook care să rezoneze cu subiectul. De fapt marketingul (podcastul) pe care l-ai gândit, urmează să-l marketizezi (distribui) cât mai mult. Stai liniștit, lumea nu se va obosi pentru că tu vorbești continuu despre episodul tău. Trebuie să fii smart – și aici intervine o gândire strategică.

Bun, acum că ți-am dat o grămadă de idei despre cum să-ți marketezi marketingul, hai să terminăm episodul ăsta într-o notă pragmatică, dacă ar fi să-mi trasezi pe o foaie de hârtie strategia ta de marketizare al marketingului tău, cum ar arăta această foaie? Cât de complexă? Cât de simplă? Cât de detaliată?

Sper să te ajute și să-ți dea de gândit în noul sezon în care tocmai intrăm.


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.