Ce te motivează să distribui un conținut

Fiecare dintre noi creăm, publicăm și distribuim conținutul cu un anumit scop. Desigur, fiecare își cunoaște intenția și știe motivul adevărat. Dar dacă ar fi să te gândești mai bine la acel DE CE faci ceea ce faci, poate te-ai surprinde și ți-ar da de gândit.

Iată care sunt cele 8 motive care ne fac să dăm share la un anumit conținut către prietenii noștri:

Prima este apartenența (status)

Încercăm adesea să arătăm acest lucru asociindu-ne cu alți oameni care au un statut mai înalt, sau prin alăturarea în diferite proiecte exclusive .

A doua ar fi justificare, sau Proiecția propriei identități

Vrem să arătăm cine suntem cu adevărat și să ni se revendice identitatea într-o comunitate.

Al treilea punct l-am putea numi – Mai bun, sau mai simplu a fi de ajutor

Ne place să fim priviți ca niște persoane cu competențe, care știm ce facem și vrem să fim de ajutor în comunitatea noastră.

Continuăm cu a patra care este Siguranța – sau prevenirea răului

Dacă simțim pericol, creierul nostru a evoluat pentru a fi mai atenți și să putem lua o decizie cât mai repede. Așa că suntem împinși să distribuim conținutul care aduce siguranță.

Cinci – Structură – sau ordine

Când încercăm să ne optimizăm viața într-un mod cât mai productiv și eficient.

șase – Noutate – entertainment

Suntem atrași de lucruri care sunt suficient de noi pentru a nu fi învechite, dar nu prea noi pentru a fi ciudate. Gândește-te cât timp ai petrecut stând și uitându-te la video-urile de pe TikTok sau Youtube, și apoi ai dat share la acel video care te-a distrat cel mai tare.

Al șaptelea motiv este validare – pozitivism

Vrem să ne simțim bine cu noi înșine și cu locul nostru în lume. Multe lucruri pe care le distribuim au de-aface cu faptul că vrem să credem că suntem buni, deștepți și că lumea care ne urmărește merită un conținut mai bun. Vrem să ne simțim apreciați și astfel ne vom găsi locul în lumea asta.

Iar ultimul motiv este accesul

Împărtășim lucruri care le permit celorlalți să trăiască în mod indirect prin ele (vacanțele pe Instagram sau daily vloggingul unor vedete).

Acum că știi cele 8 motive, și dă-mi voie te rog să le repet: apartenență, justificare, mai bun, siguranța, structuă, noutate, validate și accesul gândește-te bine și întreabă-te: pe mine ce mă motivează să dau share la un conținut? De ce dau distribui acel conținut?

About the Author
Content Strategist, Product Marketer la Creatopy și moderator Katai Podcast. Proiectele lui au fost publicate pe site-uri din domeniu precum Adweek, Content Marketing Institute sau Entrepreneur.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.