Când am început să lucrez prima dată în marketing, am primit întrebarea – Dacă ar fi să vinzi între nevoie și dorință, ce ai vinde?
Este întrebarea care încă-mi sună în cap. Dar după 20 de ani de experiență în domeniu, mi-am dat seama că în tot acești ani am căutat greșit răspunsul.
Pentru că un marketer ar trebui să aibă clar un lucru – cui?
Nevoia și dorința cui? Nevoia audienței? Nevoia clientului? Nevoia comunității? Nevoia companiei? Dorința managerului? Dorința soției șefului? Dorința clientului? Dorința decision maker-ului?
Așadar răspunsul cel mai bun ar fi o altă întrebare (incoming moment de filozofie) – a cui?
Și atunci ce facem? Căutăm un răspuns cât mai clar ca să ne cunoaștem cât mai bine munca pe care trebuie să o depunem.
Nevoia și Dorința sunt 2 componente în viața omului care îl ajută să ia o decizie. Iar marketingul are rolul de a crea o dorință în mintea omului, de a transforma dorința în nevoie și acel ”musai„ să ajungă parte din viața cotidiană, de zi cu zi.
Dar tu ca marketer, trebuie să înțelegi clar – de fapt care e treaba ta – pe cine servești. Vrei să-ți servești audiența? Vrei să-ți servești managerul? Vrei să-i servești pe cei care îți cumpără produsul/serviciul sau vrei doar să-l faci pe cel care-ți pune ”pâinea pe masă” să se simtă mai bine?
Atât?
Știu că newsletterul acesta este mai scurt ca și până acum, dar dă-mi voie să-mi asum acest lucru cu un simplu motiv – deja ne apropiem de GrowthCon și suntem în ultimele 2 săptămâni înainte săptămânii mari.
Iar toată această experiență m-a făcut să realizez că-mi place la nebunie acest proiect. Dacă în 2014 eram mega pasionat de Instagram marketing și am făcut primul blog, apoi în 2017 am lansat un podcast care a influențat o industrie întreagă acum am ajuns la același nivel de pasiune și excitment când mă gândesc la GrowthCon.
Da, deja pregătim GrowthCon 2026 – dar până atunci hai să ne vedem pe 30/31 octombrie la UniversT unde pentru 2 zile vom respira marketing pe toți porii.
Ne vedem?

Leave a Reply