Optimizarea timpului în viaţa unui om de marketing

Am auzit de la mai mulţi spunând că orice/oricine are un preţ, dar dă-mi voie să te-ntreb dacă şi timpul are un preţ? Cât costă timpul? Puţin filozofic, nu-i aşa? Însă hai să facem un exerciţiu, că poate aşa vei înţelege unde vreau să ajung: întreabă o persoană care are prea mult timp cât costă timpul ei şi apoi o altă persoană care îşi are timpul bine organizat să-ţi spună preţul ei.

Eu nu ştiu ce fel de persoană eşti, cât timp ai şi ce faci cu timpul rămas liber. Nu te cunosc şi probabil nu te voi cunoaşte niciodată dar dacă lucrezi în marketing, social media sau publicitate îmi dau seama că timpul tău este un timp destul de preţios, nu-i aşa? (asta dacă vrei să te dezvolţi) Am mai vorbit despre cât de dinamic este domeniul nostru şi că trăim într-o eră în care lucrurile se pot schimba peste noapte. De aceea cred că unul dintre cele mai valoroase lucruri la care trebuie să fim atenţi este timpul. Pentru că în timpul nostru trebuie să: investigăm terenul, studiem piaţa, citim noutăţile, executăm ideile, analizăm rezultatele, networking cu oamenii, greşim, cădem, ne ridicăm, învăţăm şi o luăm de la capăt. Dacă nu suntem atenţi la timpul investit în fiecare pas pe care-l facem în jobul nostru vom ajunge să nu mai dăm randamentul pentru care am fost angajaţi.

Şi recunosc, personal mă lupt şi eu cu timpul acesta. De aceea optimizarea unor procese pe care trebuie să le fac e un must în viaţa mea de zi cu zi. Aşa că m-am gândit să-ţi zic 4 “instrumente” de care mă folosesc aproape în fiecare zi:

1. Flipboard

Flipboard este o aplicaţie care integrează într-un mod simplu, util şi visual smart ştirile din diferite domenii (la cererea utilizatorului). La un moment dat a fost foarte popular printre posesorii de tablete dar în ultima perioadă am văzut tot mai mulţi posesori de telefoane smart că folosesc această aplicaţie. Partea mişto e că nu demult au lansat şi varianta de desktop. Deci avem o aplicaţia all-in-devices care generează ştirile nişate la cererea utilizatorului. Aplicaţia oferă posibilitatea de creare de reviste online şi se comportă şi ca o reţea de socializare (într-o mică mare măsură).

2. Snapchat

Snapchat nu e doar o aplicaţie unde să trimiţi poze şi filmuleţe prietenilor tăi dar care cred că va reuşi să fie un game changer în domeniul publishing-ului. Spun asta pentru că Discover e o mină de aur pentru mulţi care sunt atenţi la timpul lor. Hai să o luăm aşa: nu avem timp să căutăm ştirile şi să le citim, de aceea Snapchat a venit cu această noutate pentru a putea:

  1. Să ne prezinte într-un mod cât mai scurt şi atrăgător titlul unei ştiri (care apropo, se updatează zilnic)
  2. Nişarea publicaţiilor este făcută foarte bine
  3. Posibilitatea de a aflat mai multe despre o ştire doar printr-un slide
  4. Going mobile.

3. Twitter

La un moment dat am folosit reţeaua aceasta de socialiazare doar pentru a-mi distribui articolele de pe blog. Apoi am început să realizez că fac o prostie şi că TREBUIE să mă implic mai mult. Aşa că am început să intru în discuţii, să vorbesc cu alţii din domeniul meu şi să ofer informaţii relevante pentru cei care mă urmăresc. Ba mai mult, dacă vrei să vorbeşti cu cineva on top din domeniul tău şi ai încercat deja cu e-mailuri, comentarii pe blog sau mesaje pe Facebook atunci Twitter este exact ceea ce ai tu nevoie. Aşa am ajuns să vorbesc cu Gary Vaynerchuk, Rand Fishkin, Neil Patel etc – oameni care dictează trendul în digital marketing.

Dar Twitter pentru mine e şi un fel de RSS. De ce? Pentru că urmărind diferite publicaţii aflu noutăţile şi ştirile care mă interesează. Şi faptul că poţi să-ţi faci diferite liste pe Twitter mi se pare extraordinar.

4. Networking

Malcom Gladwell a scris în cartea “The Tipping Point” despre 3 categorii de oameni: The Connectors, The Salespersons şi The Mavens. The Connectors sunt cei care ştiu să construiască poduri între oameni şi informaţii, între oameni şi nevoie, între oameni şi oameni. Sunt cei care “ştiu pe cineva care te-ar putea ajuta” sau “uite aici o informaţie de care ai nevoie” – putem să le spunem un fel de social glues. Apoi îi avem pe The Salespersons care te ajută să-ţi vinzi produsul, să-ţi prezinţi ideea şi să-ţi împachetezi cuvintele. Sunt cei care pur şi simplu ştiu să vândă şi gata. Şi în cele din urmă îi avem pe The Mavens care cunosc datele şi statisticile, sunt cei care sapă profund pentru a căuta o informaţie şi a veni cu un răspuns la o întrebare. The Mavens sunt cei cu informaţia.

Am vrut să-ţi povestesc despre cele 3 tipuri de persoane despre care Malcom Gladwell vorbeşte pentru că vreau să te uiţi acum în jurul tău şi încearcă să-i găseşti pe cei care te pot ajuta în felul acesta. Uită-te puţin pe pagina ta de Facebook şi vezi cine e Connectorul sau Maven-ul. Uită-te şi mai profund şi caută în ultimele discuţii cu prietenii tăi, cine ţi-a făcut legătura cu ceva şi cine ţi-a oferit mai multe informaţii despre ceva anume.

Şi chiar dacă nu e un instrument sau o aplicaţie dar Networkingul trebuie să-ţi fie în sânge şi să ştii unde să cauţi informaţie şi de la cine să o primeşti.

Acestea sunt cele 4 “instrumente” pe care le folosesc pentru a-mi putea optimiza timpul şi munca mea de zi cu zi. Şi desigur, pe lângă ele sunt atent la pe cineva urmăresc pe Facebook, la ce am “Get Notifications” de pe Facebook sau ce articole citesc pe Medium sau alte bloguri din domeniu.

Concluzie:

Optimizează-ţi timpul cu cap, altfel rişti să-ţi pierzi timpul pe lucrurile care nu merită. Şi chiar dacă banii pierduţi uneori se mai întorc dar timpul niciodată.

About the Author
Content Strategist, Product Marketer la Creatopy și moderator Katai Podcast. Proiectele lui au fost publicate pe site-uri din domeniu precum Adweek, Content Marketing Institute sau Entrepreneur.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.