Nu te-ai săturat să fie totul pe repede înainte, pentru că trebuie, pentru că e multă agitație în jurul tău și pentru că simți că dacă tu nu te miști repede, pierzi ceva?
E un vibe de agitație în jurul nostru – A.I. ne ia jobul de marketer, trebuie să fim pe toate platformele de social media, să facem video, text, audio, photo și să scriem și o carte pe care mai apoi să o promovăm.
Pe Youtube ne lovim de titluri precum
- Cum pot să fac un video viral?
- 5 pași către o campanie care să-ți aducă 100 de lead-uri peste noapte.
- A crescut brandul în 6 luni la 1 milion de Euro cifră de afaceri.
- A vândut 100 de produse în 5 minute.
Chiar și prezentarea mea de la Romanian Entrepreneur Tour a avut în titlu – Cum faci o strategie de marketing viral? (mea culpa) – dar ca să-mi spăl acest ”păcat” am avut o prezentare care a scos în evidență faptul că viralitatea nu-ți aduce succes (zisă pe testate).
Aceste over night success stories sunt cele mai ușoare de vândut. La fel ca și venitul pasiv sau investițiile în crypto (remember). Desigur, vorbesc despre astea cei care au avut curajul să facă ceva la început, au găsit un mini blue ocean, au tras câștigul de pe ele și acum ne vând iluzia că și noi putem fi the next (insert big name here).
Dar ca să fim sinceri și transparenți – nu există un asemenea marketing. Acest overhyped overnight success marketing care ne gâdilă ego-ul și de ce nu…niște stropi de lacrimi în ochi…de bucurie.
În continuare cred într-un marketing sănătos, care nu se bazează pe minciună și pe câștiguri peste noapte – iar în ultima vreme mi se subliniază tot mai tare principiul de slow marketing, care cumva e ciudat într-o lume în care toți vor acum – aici.
Prima dată am auzit de principiul de slow branding de la Alexandra Crăciun – care cumva povestește despre acel timp pe care trebuie să-l investești în branding ca să se așeze bine împachetarea produsului.
De aici am preluat acest slow marketing care se construiește în timp, sigur, pe adevăr și pe principii sănătoase – iar asta face fundația atât de puternică – încât orice s-ar întâmpla în ziua de mâine – oamenii tot vor cumpăra de la acest brand.
Ce înseamnă slow marketing – O strategie de marketing care e construit pe principiile și valorile brandului, fără să forțeze mâna clientului și care are răbdare să construiască pas cu pas o fundație care indiferent de ce se întâmplă în piață, brandul nu va avea de suferit.
O strategie de marketing care NU se bazează pe – CUMPĂRĂ ACUM! VINO ACUM! ÎNSCRIETE-TE ACUM! ACUM…ACUM…ACUM….
Este strategia care se construiește în timp. Care nu face campanii de social media pentru mai mulți followers sau mai multe views în video. Este strategia de marketing care nu are în vocabular ”viral” sau ”peste noapte” sau ”să vadă toată lumea”
Slow marketing se bazează pe
- o audiență care trebuie să vadă mesajul
- un canal de comunicare
- un mesaj bine comunicat
- un rezultat pe care-l urmăresc
Desigur, aș putea vorbi mai multe despre această strategie, dar poate că ne vom întâlni la conferința GrowthCon și pe holurile hotelului vom apuca să bem o cafea ca să povestim mai multe despre această strategie.

Leave a Reply