Care este viitorul podcastului în România?
Blogging. Vlogging. Instagram. Influenceri. Termeni pe care oamenii de marketing le aud și le folosesc zilnic. Unii dintre noi le folosim că așa ne cere jobul, alții pentru că așa vrem și să nu uităm de cei care nu vor să le folosească pentru că așa sunt ei…mai rebeli. Dar în ultima perioadă a început un nou termen să își facă loc – podcasting.
Așa că luând în calcul “viitorul podcastingului” le-am cerut colegilor mei de breaslă să îmi spună părerea lor despre cum văd ei viitorul podcastului în România.
Mai departe vei putea asculta păreri de la producători de podcast, jurnaliști, oameni de marketing, oameni de media, strategi, creatori de conținut sau chiar și oameni de radio.
- Andreea Vrabie – Pe Bune
- Cristina Chipurici – cristinachipurici.ro
- Cosmin Dărăban – Doza de Ecommerce
- Dan Fințescu – Podcastu lui Fințescu
- Marian Hurducaș – Hurducast
- Florin Roșoga – Antreprenori care inspiră
- Dragoș Stanca – Upgrade 100
- Sabina Varga – Zest
Dar daca ar fi sa sumarizam toate aceste pareri, atunci lucrurile ar sta cam asa:
1. Nevoia de producții narative – Productiile narative de tip “Serial” au avut un mare succes pentru ca au atins un public larg care a facut cunostinta cu acest format. In Romania avem nevoie de productii main stream care sa atinga un public larg.
2. Timpul va filtra podcasturile – Chiar daca multi vor incepe sa faca podcast in perioada ce urmeaza, nu inseamna ca toti vor si ramane in joc.
3. Profesionalism în podcasting – Ca un podcast sa poata sa treaca de la etapa boema de hobby, trebuie sa se maturizeze si sa inceapa sa produca valoare pentru o audienta mai mare, care la randul ei va atrage si atentia companiilor care sa investeasca in ele. Asta inseamna mai multa munca si mai mult profesionalism.