– Ok, cine e audiența ta? am întrebat.
– Oricine! mi-au răspuns.
Eram într-un workshop în fața unor profesioniști care-și câștigă traiul prin crearea de content.
Cred că perspectiva lor era așa:
oricine = audiență mare = bani mulți.
Pe cât de bine sună „oricine”, pe atât de rău poate fi.
Vezi, trăim într-o perioadă în care algoritmii au ajuns să ne seteze acest răspuns în minte – pentru că algoritmii din social media ne dictează pentru cine și la cine să ajungă conținutul nostru.
Și atunci ajungem să creăm nu pentru audiența noastră, ci pentru algoritmi.
De fapt, hai să te întreb un lucru la care poate ajungi să te gândești în timpul zilei:
Pentru cine creezi acel conținut?
Audiența ta? Algoritmii din platformă? Pentru tine?
De fapt, cât de bine îți cunoști audiența astfel încât atunci când creezi o bucată de conținut și o publici pe o platformă, să știi sigur că ei vor vedea bucata de content?
Văd în jurul meu branduri care creează conținut pentru algoritmi și se îmbată cu această dopamină ieftină, pentru că niște views, likes și shares ne gâdilă ego-ul de marketer, antreprenor sau content creator.
Și ajung să joace un joc pe care nu-l vor câștiga niciodată.
”Bun Robi, și atunci ce vrei să facem? Să nu mai creăm conținut ca să fim văzuți?”
Nu neapărat, dar poți să folosești strategia lui 70-20-10 – e strategia lansată de Google atunci când lucrează la produse și aplicații noi în piață:
- 70% – prioritatea ta maximă – din conținutul tău trebuie să fie special pentru audiența ta; obiectivul este strict pentru audiența ta.
- 20% – atenție pentru conținut asociat cu conținutul principal– repost, reshare, redistribuire.
- 10% – inovație în conținut, creat pentru a atrage atenția; obiectivul este strict pentru viralizare.
Dar înainte de asta, fii obsedat de audiența ta și învață cât mai multe despre ei.
De aici pornește primul pas în strategia ta de comunicare.
Restul lucrurilor se vor așeza frumos.
Leave a Reply