Câte bloguri de companie citești săptămânal? Pardon…stai să-mi reformulez întrebarea: când a fost ultima dată când ai citit un blog de companie?
Iar ca să fiu primul care răspunde la această întrebare – chiar acum am un tab deschis (desigur, de o săptămână) cu un articol din blogul celor de la Sparktoro și care așteaptă să fie citit. Dar cred că e cam singurul blog pe care-l citesc.
Și-atunci mă-ntreb: mai sunt relevante blogurile de companie într-o strategie de marketing?
Dacă în trecut (și când zic trecut, mă refer la 2017) foloseai blogul ca să atragi trafic pe site, să ajunți landing page-urile să rank-uiască pe primele pagini și să crești engagementul pe social media – azi nu prea am auzit marketeri care să vorbească despre importanța blogurilor într-o strategie de marketing.
De fapt, lucrurile s-au schimbat. Blogul de ieri este newsletterul de azi.
Marketerii discută pe la colțuri despre faptul că ar trebui să-nceapă să intre și pe canalul ăsta de comunicare – newsletter.
Bine, dar nu e newsletterul ăla pe care-l foloseai acum 5-7 ani când trebuia să trimiți articolul cu MailChimp – azi vorbim despre platforme precum Kit, Substack sau Beehiiv.
Platforme de newsletter prin care scrii articolul, îi dai publish și trimite tot articolul direct în inbox-ul subscrieber-ului (exact cum e și acest articol) care mai apoi fie e transferat direct pe site, fie rămâne pe platforma newsletterului. Exact ceea ce facem noi cu newsletterul de la GrowthCon.
Dar strategia de marketing pentru un newsletter e diferit de strategia de marketing pentru un blog.
Dacă în trecut, pentru un blog ca să aibă succes, tot ce trebuia să faci e să scrii articole de tip SEO, care să rank-eze pe cuvinte cheie, să ajute landing page-urile să crească în trafic și să aibă șansa să se mai trimită prin social media.
Azi newsletterele au un singur scop – să atragă cât mai mulți abonați care să decidă ei când vor să cumpere produsul/serviciul companiei. Așadar, distribuția joacă un rol enorm în a crește un newsletter.
Cred cu siguranță că în viitor vom vedea companii care vor începe să își facă propriul newsletter, să plătească un content creator (writer) care să scrie materiale nu dintr-o perspectivă corporatistă ci dintr-o perspectivă cât mai reală, personală și de impact – în așa fel încât oamenii să vrea să se aboneze la newsletter pentru că s-au săturat de gălăgia de pe social media.
Iar atunci când branduri precum Nike își lansează propriul canal pe Substack, atunci tu ce mai aștepți?

Leave a Reply