Am avut onoarea să vorbesc în față a zeci și sute de oameni.
Am avut și blessingul să am prezentări la conferințe precum AdWorld (cea mai mare conferința de advertising din lume) sau să apar pe canale de youtube precum thefutur (2.7M subscribers).
Desigur, de fiecare dată am avut emoții (ceea ce e normal – după spusele Teodorei) dar recunosc, mi-a plăcut la nebunie.
Însă dacă ar fi să reiau toate prezentările făcute, aș face un singur lucru diferit – aș modifica ultimul slide.
Ultimul slide este cel mai neînsemnat, dar care are cea mai mare putere.
În acel slide stă toată prezentarea omului.
De cele mai multe ori irosim acel spațiu cu un mare ”MULȚUMESC” și cu o adresă de e-mail sau link-urile către social media.
Dar ai putea face ceva mult mai bun decât ”mulțumesc pentru atenția voastră”.
250 de email leads dintr-un singur slide
În timpul turneului Romanian Entrepreneur aveam o prezentare despre cum faci marketing viral. După prezentarea mea am pus un QR code care îl invita pe om să se înscrie la newsletterul meu și avea posibilitatea să programeze o consultanță de marketing gratuită de 30 de minute.
Fapt care mi-a adus 250 de email leads și câteva zeci de discuții cu antreprenori și marketeri care aveau întrebări sau voiau să aprofundeze un anumit topic la care aveau întrebări.
De ce să te focusezi pe ultimul slide
Este șansa ta ca să construiești o relație de lungă durată cu audiența ta.
Este momentul în care prezentarea ta are un Call-to-action și îi aduci pe oameni ”în casa ta”, continuând discuția de pe scenă într-un loc mai personal, într-un loc unde poți aprofunda topicul de pe scenă și poți să-nțelegi provocările pe care audiența ta le are.
Ce să pui pe ultimul slide
Nu-i pune pe oameni să-ți trimită e-mail atunci când tu ești pe scenă. Nu o vor face. E prea complicat. Nu le cere să te urmărească pe social media pentru că rămâi la mila algoritmilor.
Pune un QR code (sau un link mega scurt) și invită-i să:
- se aboneze la newsletter-ul tău (fă un landing page personalizat pentru conferință și invită-i să se înscrie la newsletter)
- să programeze un call cu tine – poți folosi Calendly sau aplicația mea preferată (Tidycal) – iar aici le rămâne adresa de e-mail
- poți să-i chemi în comunitatea ta de pe whatsapp – de unde le poți lua și numărul de telefon
- să downloadeze o resursă gratuită folosindu-și e-mailul lor – și apoi vei putea lua legătura cu fiecare persoană care a downloadat resursa
CTA-ul trebuie să fie clar, simplu și ușor de accesat.
De asemenea, pune pe slide și ce pot primi oamenii dacă scanează codul QR.
Dacă ar fi să schimb ultimul slide de la toate prezentările mele aș pune codul QR și i-aș invita pe oameni să se aboneze la newsletter.
Ultimul slide nu este doar o încheiere a prezentării.
Ultimul slide un pod între ceea ce ai spus pe scenă și relația pe care o construiești în afara sălii.
Nu spune doar un banal ”mulțumesc” – spune ”hai să continuăm conversația aici…”

Leave a Reply