Cum să construiești obiceiuri sănătoase în companie


Timp de lectură < 1 min.

Hai să recunoaștem, când auzi de „cultură organizațională” nu te gândești neapărat la rezultate de marketing. Dar, în realitate, ele sunt mai conectate decât ai crede.

Ecuația e simplă

Cine gândește o campanie de marketing? Marketerul.

Ce este marketerul? O persoană într-o organizație.

De ce are nevoie o organizație ca să funcționeze? De o cultură sănătoasă.

Iar marketerul ca să poată veni cu idei, să înțeleagă necesitatea companiei (sau al produsului) trebuie să facă parte dintr-o cultură organizațională sănătoasă.

De fapt, ce este această ”cultură organizațională”?

Definiția o poți căuta și tu într-un Google sau chiar te gândești acum la ea, dar anul trecut am avut o discuție foarte deschisă și interesantă cu Adrian Florea.

Mi-a plăcut cum Adi explică faptul că mulți antreprenori ignoră importanța culturii organizaționale, crezând că e treaba marilor corporații.

Rezultatul? În loc să-și ghideze echipele spre potențial, ajung să se lupte cu obiceiuri negative deja înrădăcinate.

Adi mi-a mai povestit despre:

  • De ce liderul e primul care trebuie să se schimbe dacă vrea o transformare reală în organizație.
  • Cum cultura organizațională nu este creată prin proceduri și reguli, ci prin exemple concrete oferite de lideri și „super eroi culturali”.
  • Miturile despre cultura organizațională și cum să eviți capcana „n-ai cu cine”.

Cred că discuția asta merită ascultată atent, pentru că indiferent dacă ești antreprenor, lider de echipă sau chiar freelancer, cultura începe întotdeauna cu obiceiurile personale.


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.