76 Andreea Cristoforidis: Poziționarea te ajută să fii coerent în dezvoltarea de alte produse

Poziționare și Consumatori. Două elemente vitale într-un business. Fiecare dintre noi are un anumit termen pentru elementele astea două, dar la bază ele rămân aceleași.

Așa că în episodul acesta am discutat cu Andreea Cristoforidis despre cum ar trebui un business să pună accentul pe poziționare și consumator, care este diferența dintre B2B și B2C, cum te poziționezi în piață și alte lucruri care ar trebui să le asculți dacă ai un business, lucrezi într-un business sau visezi să-ți lansezi propriul business într-o zi.

Andreea lucrează de 20 de ani în marketing. Și a lucrat în 13 industrii, acoperind toate domeniile de business.

Subiecte discutate:

  • Care sunt elementele principale ale marketingului care în 20 de ani încă nu s-au schimbat?
  • Care e următorul pas după ideea de business;
  • Cum ajungi la client?
  • B2C versus B2B;
  • Cum adaptezi marketingul la o industrie care are particularitățile ei;
  • Cum te poziționezi în piață.
  • Un exemplu de business care este ce trebuie din toate punctele de vedere;
  • Consumatorul și poziționarea.
  • Care sunt pașii prin care trebuie să treacă un small business când începe povestea de marketing?
  • Sfaturi pentru cei care vor să înceapă un podcast.
  • Ce fel de brand ai fi?

Citate și Idei: 

  • Principiile marketingului rămân aceleași, doar mediile de comunicare & promovare se schimbă. Sursa informației și modul de a o consuma. 
  • Poziționarea ta este primul pas pentru a avea o vânzare bună.
  • Trebuie să stai să studiezi foarte bine publicul tău țintă.
  • Ne îndreptăm spre consumator doar când vrem să vindem produsul, nu când îl construim. 
  • Stai printre consumatori! E sfânt!
  • Când construim un business, ne gândim să îl facem doar pentru cifre, pentru profit. Dacă îl construiești cu mintea la client și obiceiurile lui, însă, cifrele vin automat. Rămâne să gestionezi procesul financiar.
  • În B2B, degeaba dorește cineva să cumpere produsul tău, dacă acesta nu are logică de business. Cum răspunde produsul tău unei nevoi de business a companiei respective – comerciale sau operaționale?
  • Degeaba dorește cineva să cumpere produsul tău, dacă acesta nu are o logică de business.
  • Orice vânzător în B2B are rol de consultant.
  • Marketingul este un instrument de business.
  • În B2B, eu, ca om de marketing, m-am poziționat alături de cel care trebuia să îmi vândă produsul. Perspectiva era să îi ajut pe ei să vândă, nu să mă cumpere pe mine.
  • Brandingul este partea vizibilă a poziționării.
  • Întotdeauna ai minimum două categorii de consumatori. Studiază-le pe fiecare în parte.
  • Oamenii sunt reticenți când li se vinde direct produsul, dacă nu vorbim de cumpărături de impuls. Au senzația că e un trick la mijloc, vor căuta validare în comunitate sau la specialiști. Nu te mai poți ascunde.
  • Marketingul funcționează pe testare.
  • Audiența crește dacă tu ai o personalitate.


Dacă ți-a plăcut acest episod, poți să te abonezi la “Podcastu’ lui Katai” și să lași un review de oriunde asculți:

Apple Podcast | Stitcher | Spotify | Overcast | PocketCasts

Mă poți urmări pe social media și pe:

Facebook  | Linkedin | Instagram 

About the Author
Content Marketing Manager la Bannersnack și moderator al emisiunii online Podcastu' lui Katai. Proiectele lui au fost publicate pe site-uri din domeniu precum Adweek, Content Marketing Institute sau Entrepreneur.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.