175 De ce nu există rețete de succes când vine vorba de marketing – Irina Scarlat

Dacă te-ai întrebat vreodată care este cheia succesului în marketing și dacă există strategii care aduc rezultate garantate, ești în locul potrivit.

Spoiler alert: La baza oricărei strategii de marketing stă un mindset de trial & error, pentru a afla care sunt direcțiile care aduc rezultate. Oricât de experimentat ai fi în acest domeniu, nu ai de unde să știi ce va funcționa și ce nu.

În acest episod povestesc cu Irina Scarlat, persoana care a crescut giganți precum Revolut, Uber România și nu numai, despre ce înseamnă de fapt să scalezi astfel de business-uri într-un mod eficient.

Discutăm despre procesul prin care alegi strategia de marketing potrivită, despre cazurile în care trebuie să o regândești, despre gestionarea situațiilor de criză, despre cele mai importante lecții pe care le-a învățat lucrând în mod direct cu fondatorul Revolut, despre cum te poate schimba locul de muncă și multe alte insight-uri care te vor ajuta să devii un marketer mai bun.

Conectează-te cu Irina:

Întrebări episod:

  1. 01:42 – Care este cheia succesului în marketing?
  2. 06:13 – Care au fost campaniile de succes la care ai contribuit?
  3. 10:19 – Ai simțit vreodată nevoia de validare din partea altor oameni de marketing?
  4. 18:40 – Este reală ideea de ”bottom of the funnel is the new top of the funnel”?
  5. 30:17 – Poți să îmi dai un exemplu de situație în care ai fost nevoită să schimbi strategia de marketing?
  6. 36:55 – Cum reușești să treci peste dificultăți pentru a-ți atinge obiectivele?
  7. 43:30 – Ce lecții ai învățat lucrând în mod direct cu fondatorul Revolut?
  8. 49:28 – Care este echilibrul dintre creșterea pe termen scurt vs. creșterea pe termen lung?
  9. 52:38 – Care este următorul tău pas în carieră?
  10. 57:38 – Ce sfat acționabil i-ai da unei persoane care vrea să apuce drumul marketingului?

Idei principale

  1. Mentalitatea de tipul ”trebuie să cheltuiesc tot bugetul de marketing, pentru că la anul se va tăia din buget” este foarte toxică. Gândește-te cum poți să îți cheltui cât mai eficient bugetul, astfel încât să livrezi rezultate.
  2. În marketing vorbim doar de 20% campanii ”sexy”, de pus în portofoliu, iar celelalte 80% sunt ”the dirty ground work”, sau campaniile care aduc rezultate.
  3. Nu există rețete de succes în marketing. Există în schimb multă muncă la mijloc, completată cu un mindset de trial & error, pentru a defini direcțiile care aduc rezultate.
  4. If your product is sh*t, indiferent de cât de bună este campania ta de marketing, nu o să reușești să ai rezultatele pe care ți le dorești.
  5. Oamenii ar trebui răsplătiți în funcție de rezultatele pe care le aduc, nu de efortul pe care îl depun.

După cum vezi, marketingul este un domeniu în care oamenii care aduc rezultate sunt cei cărora nu le este frică să experimenteze, care au o gândire flexibilă și care învață încontinuu, pentru a deveni mai buni pe zi ce trece.

Resurse

  • Crossing the Chasm – Geoffrey Moore
  • Why Smart Marketing Is about Help Not Hype – Jay Baer
About the Author
Content Strategist, Product Marketer la Creatopy și moderator Katai Podcast. Proiectele lui au fost publicate pe site-uri din domeniu precum Adweek, Content Marketing Institute sau Entrepreneur.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.