46 Kero Zen: Graffiti-ul și street art-ul activează zonele moarte

L-am văzut de multe ori pe stradă, pe tramvaiele alea colorate și pe pereții Clujului. I-am văzut semnătura, dar niciodată nu l-am întâlnit față în față. Bine, nici nu mă așteptam să mă întâlnesc cu el la o conferință de marketing sau la vreun meet-up de social media. Nu de alta, dar nu e genul ăla de persoană care să participe la așa ceva. Sau poate că și dacă a participat, eu nu l-am observat.

Însă datorită Facebook-ului am luat legătura cu el. I-am scris să vreau să înregistrez un episod cu el pentru podcastul meu. Mi-a răspuns: Cool. Facem!

Și am făcut.

Un podcast cu omul din spatele tramvaielor colorate din Cluj, din spatele proiectului Sfântul Gheorghe din București (da, acel proiect Sfântul Gheorghe).

El este Kero Zen. Acel Kero Zen care aduce povești pe pereți. Acel Kero Zen care povestește despre street art și graffiti într-o formă care te va face să înțelegi de ce trebuie să înțelegem și să acceptăm cultura asta. Sau nu?

 

View this post on Instagram

 

The only colorful tram in Cluj-Napoca that fits my style.

A post shared by Robert Katai (@katairobi) on

 

Subiecte discutate:

  • De unde vine numele Kero Zen.
  • Cum a ajuns să facă graffiti?
  • Despre istoria graffitiului.
  • Diferența dintre graffiti și street art.
  • Ce persoane la care nu te-ai aștepta sunt grafferi.
  • Diferența dintre graffiti și alte tipuri de artă.
  • Despre tramvaiele din Cluj.
  • Ce muzică ascultă Kero.
  • Despre povestea Sf. Gheorghe din București.
  • Ce întrebare îți pune Kero?

 

Citate și Idei

  • Foarte puțini artiști își urmează calea, fără să țină cont de factori externi.
  • În graffitiul original există foarte mult ego.
  • Am fost căzut în jocul egoului de mai multe ori, tânăr fiind.
  • Graffitiul e văzut ca o marcare a teritoriului.
  • Graffitiul este mai mult un stil de viață, o filozofie, nu se limitează doar la literele pe care le scriu oamenii de nebuni pe stradă.
  • Procesul de realizare e un statement, un mesaj.
  • Sunt foarte mulți care copiază ce au văzut, fără să înțeleagă însemnătatea lucrului.
  • Street artul a degenerat în pop street art.
  • Orice lucru frumos e distrus prin prizma marketingului pentru bani.
  • Am redescoperit desenul prin graffiti.
  • Graffitiul de pe stradă nu poate fi cumpărat.
  • Street artul este evoluția graffitiului, are un mesaj mult mai evident.
  • E bine să te focusezi pe prezent, nu pe trecut sau viitor.
  • Când îți faci o schiță de acasă, nu ai conexiunea cu locul respectiv.
  • Trebuie să ții cont și de alți oameni, fiind în spațiul public.

 

Contact Kero


Dacă ți-a plăcut acest episod, poți să te abonezi la “Podcastu’ lui Katai” și să lași un review de oriunde asculți:

Apple Podcast | Stitcher | Spotify | Overcast | PocketCasts

 

Mă poți urmări pe social media și pe:

Facebook  | Linkedin | Instagram 

About the Author
Content Marketing Manager la Bannersnack și moderator al emisiunii online Podcastu' lui Katai. Proiectele lui au fost publicate pe site-uri din domeniu precum Adweek, Content Marketing Institute sau Entrepreneur.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.