101 Bogdan Naumovici: Loialitatea în business și în viață

Katai Podcast este susținut de Banca Transilvania.


„Și ăla micu, apasă pe lanternă – laser, frate! Începe: vuu, vuu-vuu. Urâtul, două lasere! Vuu-vuu, vuu. Ciudata maimuță, turbată la gratii! Noroc cu roboțelul ăla micu’, ăla rotund la cap, cu mânuța aia a lui, îi dă drumul din pușcărie, să te ții! E, la sfârșit, ce să vezi! Ăla negru de respira greu – îl știi – era ta-su, mă!”

Mai știi clipul? S-a difuzat ani de zile la TV! Făceai glume pe baza lui. Te întâlneai cu prietenii, și când venea un moment prielnic, hop, cineva zicea, „Era ta-su, mă!”

Sau fii atent(ă)! Îți mai zic una: „Ți-am zis, mă, că-i popă?! Tu nimic, Batman, Batman!” Nu s-a difuzat la TV – a apărut doar odată, pe MTV – dar a fost unul din cele mai virale clipuri de pe net. Imposibil să nu-l știi! Și totuși, dacă nu ți-am împrospătat încă memoria, înainte să asculți interviul de azi, check it out! Să știi la ce să te aștepți de la discuția noastră.

Pentru că Bogdan Naumovici este la fel de amuzant, creativ, și carismatic în viața reală, ca în multele reclame pe care le-a produs și/sau în care a jucat! Este zeul publicității românești, iar dacă nu ai auzit de el, hai să îți spun pe scurt despre Bogdan: În 1997 a început ca și Junior Copywriter la Leo Burnett România. În 2000, a ocupat poziția de Director de Creație în aceeași companie, iar în 2001 a devenit și acționar în cadrul organizației. În 2005 a avansat pe poziția de Director de Creație pe Europa Centrală și de Est pe 12 țări – ghici unde! Exact, tot la Leo Burnett! Iar în 2006 a decis să devină Managing Partner la 23 Communication Ideas – de la care nu a plecat nici în ziua de azi. Are peste 100 de premii de creație și peste 30 de premii de eficiență, fiind decorat cu „Cel Mai Bun Profesionist Al Deceniului.”

Să știi că nu degeaba am menționat mai sus fiecare pas pe care l-a făcut de-a lungul timpului – și intenționat am pus accentul, practic, pe faptul că de 14 ani este dedicat aceleiași companii. O mare parte din episod este despre loialitate – fie față de organizația la care lucrezi sau clienții pe care îi ai, fie față de echipa de sport din care faci parte, sau bineînțeles, loialitate față de familie și prieteni.

Robert: „Cum îl faci pe omul care nu e loial – deși are capacitate și ar trebui – să fie loial?”

Bogdan: „Suntem oameni mari. Dacă ne-am fi întâlnit la „Uliul și porumbeii” sau la „Țările” când aveam șase ani, ok, zici, oamenii se mai schimbă. Dar când avem 30 de ani, ar cam trebui să ai cei șapte ani de acasă, și valorile tale, și loyalty-ul, și conduita, și lucrurile de bun simț. […] Ce să stau să-ți explic? Dacă tu nu înțelegi la late 20s că suntem aici la serviciu, luăm un salariu, avem o treabă, avem un client, avem un job, și tu alegi să pleci la mare, ce să fac? Să te învăț iar alfabetul, să îți fac iar șapte ani de acasă?”

DA! Atât de important e să fii loial și să te dedici 100% unui lucru, dacă alegi să îl faci. Și loialitatea asta goes a long way. Uite, spre exemplu, dacă lucrezi în publicitate – sau în marketing în aceeași măsură – știi foarte bine că domeniile astea nu oferă 9-to-5 jobs. Loialitatea față de industria ta înseamnă și că o idee poate să îți vină fix când pleci de la lucru și ești în drum spre casă, sau la grătarul de duminică când te relaxezi cu prietenii. Sau chiar când dormi, mai visezi câte o idee – dar bine, asta se întâmplă mai mult la zeii ca Bogdan! Dar… Înțelegi unde bat!

„Publicitatea nu e o chestie care se termină. Vii la 10 și s-a terminat la șase. Nu, frate! Tu știi câte spoturi am făcut eu în vis?! Uite, azi noapte am visat că eram la un pitch …” » Continuarea în episod – Dacă ești loial să asculți până acolo.

Toată discuția noastră s-a învârtit în jurul acestui subiect… Sub diferite forme. Am vorbit și despre trend-uri, despre influenceri și lumea digitală, și un pic despre valul de podcasturi, care crește din ce în ce mai mult – Crede Bogdan că vor rezista podcasturile sau nu? Vedem!

Bogdan e una din persoanele cu care mi-am dorit întotdeauna să ajung să dau noroc, și, chiar dacă am discutat doar pe Zoom, ne-am distrat copios! A, am uitat să îți spun că, bineînțeles, amândoi fiind fani baschet, am discutat și despre Michael Jordan vs Kobe Bryant și LeBron James. M-a avertizat Hurducaș că ajungem și acolo dacă ne punem la povești…

Te invit să îl asculți pe Bogdan în episodul de azi, pentru că mai sunt multe alte subiecte pe care încă nu le-am dat din casă!

Ca să îți faci o idee, uite despre ce am discutat:

  • Cât de important e să fii premiat pentru munca ta în prezent, versus acum 20 de ani. (02:47)
  • Ce înseamnă să fii loial într-o echipă. (06:40)
  • Cum îți poți manifesta loialitatea față de clienți. (29:51)
  • Se învață loialitatea? (33:18)
  • Ce este creativitatea aplicată și de ce în publicitate câștigă oamenii care se pot adapta. (43:07)
  • Caracteristicile oamenilor de succes în publicitate. (46:08)
  • Cum se inventează trendurile. (53:40)
  • De ce digitalul este o piață fragmentată și cât de greu este să te îmbogățești în acest mediu. (57:20)
  • Cum ar trebui să se comporte un influencer, pentru ca acest trend să fie durabil. (01:01:46)
  • Ce rol joacă distribuția pentru o persoană creativă. (01:09:58)
  • Cum s-a născut spot-ul „Batman, Batman” și de ce nu a ajuns pe micile ecrane. (01:12:20)

Unde îl găsești pe Bogdan:

About the Author
Content & Communication Manager la Bannersnack și moderator al emisiunii online Katai Podcast. Proiectele lui au fost publicate pe site-uri din domeniu precum Adweek, Content Marketing Institute sau Entrepreneur.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.