Reușești să ții pasul?


Timp de lectură 2 min.

Zilnic observ un nou trend, un nou feature și o nouă statistică în marketing care-mi dă de gândit pentru următorul proiect la care lucrez.

E frustrant și obositor să ții pasul cu fiecare chestiune. 

Sari dintr-o platformă în alta, asculți un podcast și simți FOMO că nu asculți un alt podcast. 

Te enervezi că nu ții pasul cu toate newsletterele care se lansează și îți umpli inbox-ul cu toate, ca mai apoi să-ți dai seama că nu apuci să le citești și apoi le dai unsubscribe…ahhh…altul care am crezut că va aduce o valoare în plus.

  • Video shorts pe Linkedin aduc cel mai mare reach – ”hai pe Linkedin.”
  • Carousels pe Instagram au revenit – ”păi hai să facem carousels.”
  • Live pe TikTok îți crește urmăritorii – ”programăm pe săptămâna viitoare un live?”
  • Podcasturile video sunt șmecheria acum – ”ok, pe cine chemăm în podcast?”
  • Newsletterele bat orice platformă de social media – ”perfect, mergem pe Substack sau pe Kit?”
  • Comunitățile pe WhatsApp sunt underrated – ”păi și noi ce mai așteptăm?”

Ahhh…ajungi să-nchizi laptopul și să te gândești dacă nu era mai bine dacă ai fi ales să urmezi calea facultății de relații internaționale și studii europene, să-ți găsești un job undeva unde nu trebuie să te stresezi cu astea…but guess what?

Mai există speranță!

Pentru că atunci când am citit aceste cuvinte mi-au adus o oarecare linișite, atât la nivel profesional cât și la nivel personal:

Toate lucrurile sunt îngăduite, dar nu toate sunt de folos!

– și nu o zic eu, că nu-s atât de deștept, dar a zis-o Pavel, unul dintre cele mai influente figuri ale creștinismului timpuriu care a studiat la picioarele lui Gamaliel (unul dintre cei mai respectați învățători ai vremii).

Așa că stau să mă gândesc simplu – oare chiar am nevoie de toate astea azi, să le știu, să le cunosc, să le pun în practică și apoi să văd dacă au funcționat? Hmm…nu prea cred.

Într-un episod de podcast pe care l-am ascultat săptămâna trecută unul dintre primii marketeri de la Stripe și OpenAi (cei care au lansat ChatGPT) a zis un lucru care mi-a rămas în minte – rolul unui marketer este de a diagnostica. Adică a analiza simptomele produsului/brandului, istoricul și rezultatul investigațiilor. Și doar apoi să înceapă să pună în practică tot ceea ce poate să facă pentru a ajunge la un rezultat dorit.

Dar pentru asta trebuie să-ți cunoști foarte bine obiectivul business-ului – mă refer la cel real, adevărat și nu cel care dă bine într-un articol din Forbes.

Nu tot ce face toată lumea trebuie să faci tu. Ba chiar nu tot ce fac eu trebuie să faci și tu. Trăim în contexte diferite, medii diferite și avem principii diferite.

Fă doar ceea ce funcționează pentru tine, nu ceea ce vezi la altul că funcționează.

Știu că acest newsletter poate nu a fost ceea ce ți-ai dorit de la el, dar a fost unul scris cu multă sârguință (cuvântul ăsta nu ți-l dă ChatGPT nici într-o mie de ani într-un newsletter de marketing) și cu unele frustrări pe care le simt…atunci când pot.

În concluzie – hai să rămânem cu ideea asta – Nu e vorba despre ce ar trebui să faci în marketing, ci despre ce ar fi mai bine să nu mai faci.


Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.