Din păcate, deși suntem în februarie 2025, încă mai văd brand managers, CEO’s, marketeri și social media manageri care trăiesc în 2014 sau 2016, crezând că numărul de urmăritori mai contează.
Încă se agață de acest vanity metric, dar jocul s-a schimbat.
De fapt, TikTok a schimbat regulile jocului. Și, odată cu el, și celelalte platforme.
Totul a început de la pagina ”For You” → secțiune care îi oferea utilizatorului conținut pe care platforma considera că l-ar găsi interesant, chiar dacă nu urmărea niciuna dintre acele pagini. Practic, platforma a găsit o metodă să-l țină pe utilizator „hook-uit” pe conținut.
Așa că o singură postare poate ajunge la un milion de like-uri, chiar dacă ai doar câteva mii de urmăritori.
De ce? Pentru că algoritmii prioritizează conținutul relevant – atât pentru utilizator, cât și pentru platformă.
Ce înseamnă asta?
- conținutul trebuie să-l facă pe om să stea mai mult pe platformă (relevant pentru platformă)
- conținutul trebuie să rezoneze cu userul și cu cei din jurul userului (relevant pentru user)
- conținutul trebuie să fie cultural relevant (relevant atât pentru user cât și pentru platformă)
De aceea, azi prin acest newsletter vreau să spun loud & clear – nu mai contează câți urmăritori ai pe social media.
Dar ce contează cu adevărat atunci?
Depinde.
Pentru că hai să fiu sincer cu tine – care este purul adevăr pe care-l cauți în munca ta, fie că ești celebritate, marketer, antreprenor sau freelancer.
Ca marketer cauți să aduni cât mai mulți followers, de ce? Pentru că dă bine în fața șefului care mai apoi se poate lăuda la prieteni câți urmăritori are pe social media? Bun, și cu ce impactează asta business-ul?
Ca influencer cauți să ai 100K urmăritori pentru că așa se cere în piață sau vrei să ai 100K urmăritori pentru că asta crezi că-ți va aduce implinirea muncii tale? Ok. Și atunci următoarea întrebare – and then what?
Ai urcat muntele acesta, și ce faci apoi? Cauți 200K, 500K și 1M? Ca să ce?
Focusul acesta pe câți urmăritori avem pe social media nu face altceva decât să ne distorsioneze atenția de la strategia la nivel macro – scopul pentru care muncești zi de zi prin conținutul pe care-l faci.
Dacă vrei să îți vinzi produsele prin social media, atunci focusează-te să satisfaci nevoia fiecărui client, să împlinești cerințele lor și să le oferi cea mai bună experiență – nu doar să-i aduni pe pagina ta ca o cloșcă care-și adună puii.
Dacă vrei să te poziționezi ca un expert în domeniu, atunci concentrează-te să livrezi cele mai bune informații, cele mai bune servicii și cele mai valoroase date, astfel încât oamenii să se gândească prima dată la tine atunci când au nevoie de un anumit serviciu din domeniul tău.
Numărul de urmăritori nu mai contează în social media, ci contează cum îți atingi scopul pentru care folosești social media.
Dacă ai 500 de followers pe social media și din care 200 de followers sunt oamenii de decizie din industria ta, atunci ești mult mai câștigat decât unul care are 500,000 de followers din care 100 sunt posibili oameni de decizie.
Hai să-ți dau un exemplu.
Anul trecut pe vremea aceasta eram mândru că postarea mea pe Instagram ajunge la 1 milion de like-uri. Exact.
O postare (o imagine, mai specific) a ajuns să strângă peste 1 milion de like-uri și să fie văzut de peste 15 milioane de conturi și să-mi aducă peste 30K followers. Impact în business? Zero.
Să luăm un alt exemplu al unui antreprenor care a vândut unt de arahide de 1 milion de dolari într-o lună, pe TikTok. Nu datorită unei audiențe uriașe, ci datorită video-urilor și live-urilor publicate care a rezonat perfect cu piața țintă.
Dacă numărul de urmăritori nu mai contează, atunci ce contează?
Hai să-ți dau câteva hint-uri care sper să te ajute în clipa din clipa în care vei termina acest newsletter:
- Conținutul individual captivant: Cu o mentalitate la nivel macro dar cu o acțiune la nivel micro, investește energie și creativitate în fiecare postare ca și cum ar fi cea mai importantă bucată de conținut pe care o creezi. Nu știi niciodată cine va vedea aceea bucată și va avea o decizie puternică în brandul tău.
- Primele 3 secunde: Acestea decid totul. Ai doar câteva momente să atragi atenția, așa că fii clar, direct și captivant. Dar nu uita – că nu-i îndeajuns doar să le atragi atenția, ci trebuie să le și menții și apoi să le convertești atenția.
- Thumbnails/covers personalizate: Da, chiar și detaliile vizuale contează. Un thumbnail bine gândit poate fi diferența dintre „scroll” și „click”.
- Consecvența – faptul că ai publicat 3 luni și nu vezi nici un impact, nu este îndeajuns. Continuă să creezi consecvent zilnic, odată la două zile, odată la trei zile, dar de fiecare dată încearcă să îmbunătățești măcar cu 0,1%.
- Testează și adaptează: Nu te aștepta să găsești rețeta perfectă din prima. Experimentează, învață și ajustează în funcție de rezultate.
Gând de final
Pentru mine, numărul de urmăritori e complet irelevant.
Nu merită să-mi consum energia doar pe asta.
Așa că te încurajez și pe tine să investești în ceea ce contează cu adevărat: conținutul tău și modul în care acesta poate avea un impact real asupra oamenilor.
Pentru că asta e realitatea pe care mulți nu o acceptă: impactul nu vine din câți oameni te urmăresc, ci din felul în care conținutul tău rezonează cu audiența potrivită.
Leave a Reply