Hai să vorbim despre adevăr.
Ce-am învățat în ultima perioadă în care am lucrat cu diferiți lideri în industrie e că adevărul spus până la capăt, fără jumătăți de minciuni, fără “storytelling” care să fie doar niște sâmburi de adevăr, întotdeauna va face brandul mai credibil și mult mai persuasiv.
Dar de asemenea, adevărul te va poziționa diferit într-o piață în care cei mai mulți caută să fie poziționați diferit. Diferit față de ce? Diferit față de cine? De competitori. Pentru audiență. Pentru un marketing mai sexy.
Adevărul pe care-l deții este cel pe baza căruia ți-ai fondat brandul.
Sunt principiile de care trebuie să te ții, indiferent ce se întâmplă în piață. Iar cel mai bun marketing pe care-l poți face este acela bazat pe principiile fundației tale.
De fiecare dată când vorbesc cu un om de business sau marketer, ajungem la “principiul și fundația business-ului” – și cei mai mulți îmi aruncă cuvinte cheie precum “încredere” sau “siguranță” sau “profesionalism”.
Astea sunt sintagme bune de pus în manualul de identitate. Dar care este adevăratul tău principiu?
Care este adevărul tău?
Da, uneori vei pierde pe moment când vei spune adevărul, dar vei câștiga pe termen lung. Pentru că adevărul comunicat este un filtru pentru parteneri, furnizori și clienți.
Este prețul plătit și sacrificiul pe care-l faci atunci când alegi adevărul în detrimentul unui câștig de moment.
Imaginează-ți o lume în care mesajele din jurul tău spun adevărul. Imaginează-ți o lume în care meșterul cu care lucrezi îți spune adevărul atunci când îți explică costurile, efectele și beneficiile muncii lui.
Am crezut la un moment dat că atunci când vrei să te diferențiezi în piață trebuie să promiți puțin și să livrezi mai mult, asta în detrimentul celor care promit mai mult și livrează puțin.

Dar cea mai bună strategie e să livrezi ceea ce promiți, nici mai mult, nici mai puțin. Asta pentru că setezi o așteptare, și acea așteptare este împlinită. Nu mă înțelege greșit, uneori livrezi mai mult, dar asta deja e pentru că fiecare parte înțelege așteptarea deja setată.
Data următoare când vrei să faci o campanie de marketing, o strategie de comunicare, o poziționare de brand – fă bine și spune adevărul.
Pentru că adevărul este ceea ce contează și te diferențiază într-o piață volatilă.
Leave a Reply