Podcast

06 Gery Meleg: In design trebuie sa faci anumite compromisuri

06 Gery Meleg: In design rulezi prin experienta

Nu putem vorbi despre marketing și viață fără să aducem în discuție și acest subiect: DESIGNUL!

Deși pentru mulți marketeri, designul înseamnă doar ceva frumos și care ”dă bine”, astăzi putem vedea că rolul unui designer într-o echipă de marketing este chiar vitală.

Ba mai mult, nu doar un graphic designer care să-ți facă niște vizualuri pentru facebook, ci un designer care înțelege ce înseamnă un produs, web, comunitate, target și nevoia implicării designului în marketing.

Cred cu tărie că designul joacă un rol tot mai important în munca un marketer și de aceea am ținut morțiș să am o discuție cu unul dintre designerii pe care-i respect cel mai mult. Și ar fi fost destul de aiurea dacă nu aș fi discutat cu unul dintre colegii mei de la Bannersnack. Așa că doamnelor și domnilor, faceți cunoștință cu Gery Meleg.

Sincer nici nu știu cum m-am cunoscut cu Gery, dar cred că totul a început pe Facebook când am văzut una dintre lucrările lui. Ne-am conectat, ne-am dat niște like-uri și și apoi lucrurile s-au legat rapid între noi, iar Gery a ajuns să-mi fie coleg la Bannersnack. Iar de atunci a ocupat locul de product designer.

De fapt ce înseamnă product designer?

El se ocupă de tot ceea ce ține de partea de prezentare – adică el face astfel încât utilizatorul să înțeleagă cât mai repede despre ce este vorba. Se ocupă de tot ce înseamă design, atât vizual, cât și de experiența și îmbinarea celor două, plus un pic de marketing, plus un pic de text.

Bine, poate alți filosofi sau mercenari în design ar putea veni să explice mai bine (și mai filosofic) rolul unui product designer, sau definiția unui UI/UX, dar pentru noi marketerii cred că este îndeajuns să înțelegem atât.

Dacă vrei să înțelegi mai bine rolul lui Gery în Bannersnack îți recomand să citești articolul scris de el publicat în DesignModo.

Dacă ar fi să scot câteva idei principale care mi-au rămas mie în minte din discuția cu Gery ar fi următoarele:

Cel mai important este să știi să-ți pui întrebări

Poate pentru mulți sună ca un clișeu atât de folosit în ultima vreme încât nici nu ar mai fi avut rost să o dau ca exemplu. Dar știți care-i toată treaba, că acolo există un cuvânt pe care mulți uită să-l folosească “știi” Adică nu-i de-ajuns să-ți pui întrebări, ci trebuie să știi să-ți pui întrebări.

Întrebări corecte care să te ajute în munca pe care o faci. Întrebări care să te ducă de la punctul A la punctul B. Orice om știe să-și pună întrebări, însă doar cei mai deștepți știu să-și pună întrebările corecte.

În design rulezi prin experiență

Asta cu experiența pe mine m-a marcat în ultima vreme foarte mult. Nu neapărat pentru că am împlinit 30 de ani luna trecută sau pentru că am avut un interviu cu Andi, dar și pentru că am observat că cele mai frumoase amintiri pe care le am sunt cele cu ajutorul cărora am trăit o anumită experiență. Și hai să fim sinceri, că alea-s și cele mai importante lecții pe care le învățăm, din experiență. Deci schimbă cuvântul “design” din ideea asta cu domeniul tău și gândește-te puțin la ea.

Ce vei mai auzi în acest podcast:

    • Ce trebuie să știe oamenii de marketing atunci când vine vorba de design
    • De ce este important personal brandingul pentru un designer
    • Despre aplicația Biziday
    • Care sunt cele mai importante lucruri în design

Nu uita că te poți abona la podcast și pe iTunes.

Robert Katai
Visual Marketer si Content Strategist la Bannersnack.
You may also like
Îți recomand 8 podcast-uri dacă lucrezi în marketing sau comunicare
03 - Sonia Nechifor - Cuvintele frumoase te pot duce unde vrei tu!
03 Sonia Nechifor: Cuvintele frumoase te pot duce unde vrei tu!

Leave Your Comment

Your Comment*

Your Name*
Your Webpage