Podcast

02 Andi Moisescu: ApropoTV – despre libertatea de a-ti pune intrebari

podcast lui Katai Andi Moisescu

Nu am avut nici cel mai mic habar cu cine o să fie primul interviu, dar atunci când am prins ocazia să-l provoc pe Andi Moisescu la o discuție – am profitat din plin.

Discuția pe care am avut-o a fost într-un cadru relaxant, exact așa cum îi place lui Andi, și am discutat despre tot ce ne-a venit în minte.

Poate chestia cea mai interesantă e că nu am fost pregătit deloc (așa cum fac jurnaliștii atunci când se pregătesc să ia un interviu unei personalități) și am încercat să țin discuția cât mai lejeră, simplă și deloc oficială. De fapt, eu nu am făcut nimic, toată treaba a fost a lui Andi, când din bâlbâiturile mele el scotea întrebarea și răspundea lejer.

Ce vei afla în acest al doilea episod (de fapt primul de tip interviu)  din Podcastu lui Katai

  • Apropo TV i-a permis lui Andi să vorbească și despre el vorbind de fapt despre alte subiecte
  • Despre dorul de cum se făcea radio pe vremuri

mi-e dor de radioul pe care îl mai puteți auzi astăzi în America. De exemplu, îl urmăresc pe Facebook pe unul dintre DJii cu ștate vechi în America  la WCBS, un post din New York și îl cheamă “Broadway” Bill Lee. Mă rog, trebuie să îl auzi pe el cum… mie mi se pare că așa ar trebui să fie radioul. Adică din punctul meu de vedere e ori așa cum îl face el, ori deloc.

  • Cum e să fii brand ambasador pentru un brand precum Mercedes-Benz
  • Ce experiențe vrea să trăiască

Și multe alte discuții pe care le poți asculta în acest episod!

Audio Transcript

 

R: Andi! Suntem aici la TIFF 2017.

A: Asta spunem noi!

R: Hai să recunosc: când știam că vreau să-ți iau un interviu, am căutat interviuri cu tine pe internet.

A: Așa.

R: Și am găsit unul cu Andreea Esca și era foarte interesant, cu Andreea Esca de la TV la radio, tu de la radio la TV și v-ați dus și ați tot discutat și mi-a plăcut foarte mult libertatea pe care ai avut-o. Și ai zis un lucru foarte fain despre Apropo TV: Apropo TV ți-a oferit posibilitatea să fii cine ești tu de fapt.

A: Absolut, dar nu e nicio diferență între mine din fața ecranului și mine din spatele ecranului. E fix una și aceeași. Mă refeream la faptul că formatul Apropo TV mi-a permis mie să vorbesc și despre mine vorbind de fapt despre alte subiecte. Am ocazia să îmi exprim niște puncte de vedere cu care nu vreau să arăt și să demonstrez nimic, cu care nu ascund că mi-am propus întotdeauna să îi determin pe oameni să își pună întrebări. Despre asta e Apropo TV, este despre libertatea de a-ți pune întrebări.

R: Vorbești și despre publicitate.

A: Da, asta are mai degrabă legătură cu o pasiune de-a mea mai veche, e ușor de explicat de la faptul că atunci când am început eu radio, spoturile se făceau în radio, nu existau pe vremea aia case de producție, nu existau nici măcar agenții de publicitate. Și reclamele le făceam chiar noi.

R: Acum 100 de ani?

A: Da, acum 127 de ani. Am prins si vremurile astea, agențiile au apărut târziu în forma în care sunt ele astăzi și reclama exista încă din primii ani de radio. Am început chiar în 90, în aprilie 90 radio și…

R: Nu ți-e dor de radio?

A: Mi-e dor de radio așa cum se făcea pe vremea aia. Dacă vrei, mi-e dor de radioul pe care îl mai puteți auzi astăzi în America. De exemplu, îl urmăresc pe Facebook pe unul dintre DJii cu ștate vechi în America  la WCPS, un post din New York și îl cheamă Broadley Billie? Mă rog, trebuie să îl auzi pe el cum… mie mi se pare că așa ar trebui să fie radioul. Adică din punctul meu de vedere e ori așa cum îl face el, ori deloc.

R: Dar bine, și astăzi poți să faci radio. Adică poți să faci radio online.

A: Teoretic poți face orice. În ziua de astăzi mi se pare că ești chiar în situația în care poți să faci orice. Sigur, doar să vrei și să reiasă că merită efortul, că orice ți-ai dori să faci, presupune un efort, o investiție. Și când zic investiție, nu mă refer neapărat la investiția financiară, aia e, să zicem așa, pasul 2. E vorba de o investiție de timp. Pentru că vezi că odată ce înaintezi în viață descoperi că de departe cea mai importantă valoare de care trebuie să ții cont este timpul. Și întotdeauna ai mare grijă atunci când investești timpul vieții tale, pentru că e unul.

R: E interesant că tot așa pe drum încoace l-am sunat pe prietenul meu Marian și l-am întrebat: fii atent, vezi că o să vorbesc cu Andi. Ce fain! El e prietenul cu care eu vorbesc despre marketing și chestii de genu și am ajuns cu discuția: se poate Apropo TV fără Andi sau Andi fără Apropo TV? Pentru că tu ai creat un produs aici și e un produs super fain. Un produs calitativ. Discuția asta de la conținut calitativ și cantitativ, ai reușit și să îți găsești un, să zic așa, un timeline o dată pe săptămână. Comunici și pe Facebook când ai un video și deja un video e appealing și vrei, te interesează.

A: Păi ăsta-i rostul.

R: Dar ideea e că se poate Apropo TV fără Andi, pentru că, de fapt, cum văd eu: Apropo TV a reușit să crească pentru că și Andi Moisescu a reușit să crească ca un brand personal.

A: Nu-mi dau seama dacă se poate fără. Nici nu știu dacă e atât de important dacă se poate fără pentru că nu mi-am propus să fac din Apropo TV un produs comercial pe care să îl fructific la un moment dat și de pe urma căruia să trăiesc chiar și atunci când nu mai lucrez. Nu, sub nicio formă. Apropo TV e doar o forma de entertainment, săptămânală, prin care eu încerc să fac oamenii să mai și râdă, în contextul în care cred că au suficiente motive să se enerveze și să își smulgă părul din cap. Iar după ce se termină râsul, să apară mici semne de întrebare.

R:  Ai reușit să ridici cuiva din jurul tău semne de întrebare și să-ți scrie?

A: Da, sunt destul de mulți oameni care îmi scriu că au prins acest trick și, de fapt, emisiunea te stârnește să îți pui întrebări. Emisiunea asta e cea mai apropiată formă de schimbare. Eu am schimbat lucruri în viață în urma întrebărilor pe care mi le-am pus. De fapt, am descoperit că o întrebare e importantă în viață și anume: De ce?

R: Ai pornit blogul andimoisescu.ro. De ce ai făcut asta?

A: Pentru că formatul de televiziune, oricare ar fi el, te limitează la un anumit tip de exprimare, legată de un anumit context. Blogul e o unealtă foarte bună de eliberare, destindere.

R: Ce înseamnă să fii ambasador Mercedes Benz? Aici la TIFF fiind.

A: Ar trebui să promovezi în mod nativ valorile care reprezintă brandul pe care îl reprezinți. Cu toții suntem un brand personal, contează să constientizezi asta. Atunci când valorile tale ca om se reflectă în viziunea brandului care a ales să colaboreze cu tine, devii un brand ambassador. E de fapt un cross promotion.

R: Ce cărți de comunicare citești? Ultima carte pe care ai citit-o?

A: Ce-mi pică la mână. Ultima este despre Elon Musk, de exemplu. Îmi plac cărțile despre persoanele care schimbă ceva în lume. Pentru mine e fascinant să aflu despre cum oamenii schimbă lucrurile. Și împing lumea într-o direcție, oricare ar fi ea. Întotdeauna am preferat să investesc în experiențe, mai mult decât în lucruri palpabile.

R: Sunt oameni care investesc în experiențe și oameni care investesc în produse.

A: Cred că oamenii care investesc în produse, de fapt investesc în emoțiile pe care acele produse le dau. E o coardă emoțională la mijloc.

R: Care e următoarea experiență pe care vrei să o experimentezi?

A: Aș vrea să învăț surfing și să învăț să mă dau cu kite-ul. Experiențele pe care mi le doresc acum este să descopăr lucruri care sunt din ce în ce mai apropiate de natură. Ar trebui să ne întoarcem la natură, la sate, să redescoperim frumusețile tării.

R: Tu cum faci pauze?
A: Pur și simplu pun punct la ce am de făcut și fac pauză. Când nu mai pot, fac pauză. Închid telefoane, abandonez mail. Mă tentează să intru pe social media când fac pauze, pentru că e deja o stare de dependență pe care fiecare dintre noi o avem. Noi suntem atât de obisnuiți cu multitaskingul, încercând să copiem mașinile care ne înconjoară. Îmi încurajez angajații să facă lucruri care țin de pasiunile lor. Și în măsura în care pot eu, o să îi și susțin. Pasiunile pot deveni și o sursă de venit în zilele noastre – ca și bloggingul, vloggingul – din punctul ăsta de vedere trăim într-o lume minunată acum. Eu aș vrea să stârnesc creativitatea oamenilor și nu să o inhib.

 

R: Merci foarte mult, Andi!

Robert Katai
Visual Marketer si Content Strategist la Bannersnack.
You may also like
07 Despre cartea lui Ryan Holiday - Perennial Seller
07 Despre cartea lui Ryan Holiday – Perennial Seller
Îți recomand 8 podcast-uri dacă lucrezi în marketing sau comunicare
1 Comment
  • […] Nu neapărat pentru că am împlinit 30 de ani luna trecută sau pentru că am avut un interviu cu Andi, dar și pentru că am observat că cele mai frumoase amintiri pe care le am sunt cele unde am […]

Leave Your Comment

Your Comment*

Your Name*
Your Webpage