Cum să lucrezi de acasă eficient

Katai Podcast este susținut de Banca Transilvania


Pentru unii dintre noi lucratul de acasă poate fi ceva nou, ceva diferit și poate chiar ciudat.

Te trezești dimineața, îți faci cafeaua, te îmbraci și te pui la laptop. Nu te mai uiți pe telefon ca să vezi ce vreme va fi azi, nu te gândești cu ce să te îmbraci, cu cine te vei întâlni ori cu cine vei mânca prânzul. Deschizi mailurile, deschizi aplicațiile de chat și știrile. Start.

Între toate task-urile pe care le ai, se mai înfiripă o știre despre COVID-19, se mai introduce o ședință online și deja e ora 12:00 iar tu nu știi ce vrei să mănânci. Te ridici și te duci la frigider. Mănânci ce ai pus în frigider. Nu există meniu și nu există nici ospătar care să-ți recomande meniul zilei. Ce faci aia mănânci.

Lucrurile s-au schimbat în ultima vreme, în viața ta personală, profesională, financiară și cu siguranță se va schimba și viitorul tău, al meu, al nostru.

Dar pentru asta trebuie să învățăm să ne adaptăm în situația în care trăim. Trebuie să învățăm să inovăm, să acceptăm situația și să găsim soluții care să ne ușureze viața și să ne apropie de cei pe care-i iubim.

Episodul de azi este despre cum poți să lucrezi mai eficient de acasă.

Poate că nu te-ai gândit niciodată că vei ajunge să lucrezi de acasă și toți colegii tăi să fie fiecare la casa lor. Stai liniștit, nu cred că s-a gândit nimeni la acest lucru. Dar asta nu înseamnă că nu putem să trecem și peste acest hop.

Cu un strop de inovație, puțină empatie și înțelegerea contextului în care trăim, vom reuși să lucrăm eficient și de acasă și vom găsi soluții la problemele de care ne vom lovi.

Colegii mei de la Bannersnack au scris un articol simplu și la obiect în care te ajută și-ți recomandă câteva idei ca să-ți ușureze #workfromhome-ul tău.

Idei scurte din episod:

  1. Găsește-ți locul ideal (biroul tău) acasă de unde poți lucra eficient 
  2. Concentrează-te pe munca ta și dă la o parte orice poate să-ți distragă atenția
  3. Structurează-ți ziua și prioritățile
  4. Învață să comunici eficient și clar 
  5. Pregătește-te înainte de fiecare ședință online
  6. Nu sări peste masa de prânz 
  7. Nu uita să te deconectezi de lucru și tot ce înseamnă online

 Iar mai jos vă las câteva resurse foarte bune care vă vor ajuta și mai mult:

Cum să lucrezi de acasă fără s-o iei razna (și să fii productiv) – Cristina a structurat foarte bine cele 3 elemente importante pe care trebuie să le iei în considerare când lucrezi de acasă: structura, deadline și pauze.

Încă un articol despre work-from-home – nu-ți schimba tabieturile pe care le-ai avut la birou. Câteodată și Radio Șanț îți mai făcea un bine. Așa că mai ieși pe balcon în alea 10 minute și vezi ce e mai nou în curtea vecinului.

Reccesion plan – nu știu dacă ai planuri sau nu de viitor, dar poate că ar fi bine să te apuci să ți le faci – din toate perspectivele. Noah prezintă într-un podcast scurt câteva idei pe care să le iei în calcul pentru recesiunea care vine.

Ruthless prioritization – nu știu cum reușești să-ți faci prioritățile și să-ți structurezi ziua de lucru dar în articolul ăsta Jay pune foarte interesant accentul pe ce pune el prioritatea. Poate nu o să înveți nimic din el, sau poate că o să te inspire să faci ceva legat de asta. 


Dacă ți-a plăcut acest episod, poți să te abonezi la Katai Podcast și să lași un review de oriunde asculți:

Apple Podcast | Stitcher | Spotify | Overcast | PocketCasts

Mă poți urmări pe social media și pe:

Facebook  | Linkedin | Instagram 

About the Author
Content Marketing Manager la Bannersnack și moderator al emisiunii online Katai Podcast. Proiectele lui au fost publicate pe site-uri din domeniu precum Adweek, Content Marketing Institute sau Entrepreneur.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.