9 metode de a crea conținut atunci când te lovește blocajul creativ

Ce să faci când te lovește blocajul creativ?

Înainte de a răspunde la întrebare, se impune clarificarea contextului. Și anume, de ce un creator de conținut trebuie să publice cu aceeași constanță, zi de zi, săptămână de săptămână, lună de lună, an de an.

Evident, nu trebuie. Pe de altă parte, creatorul de conținut are o audiență. Și, pentru a-și menține această audiență ba mai mult, pentru a păstra vie atenția celor care îl citesc sau ascultă, este nevoit să le ofere lucrurile pentru care aceștia îl urmăresc. Și să o facă cu aceeași constanță cu care i-a obișnuit. Cititorii sau ascultătorii fideli vor pleca la un moment dat sau se vor reorienta către alți creatori de conținut în cazul în care vor înceta să primească ceea ce își doresc. De aici, și nevoia.

Dar, bine, cum facem să livrăm mereu ceva nou, original și interesant?

1. Întrebări pe care oamenii le pun experților

Pe scurt, tot ce ai de facut la acest punct este să identifii cei mai importanți jucători și influenceri din industria pentru care lucrezi sau pentru care produci conținut. Nu e nevoie să întorci Internetul peste cap însă, e nevoie de 2, 3 oameni, aleși pe sprânceană.

Urmărește-i pe Twitter, Facebook, Reddit, pe blogurile personale sau pe cele pe care scriu ca și invitați. Ascultă-le podcasturile, interviurile pe care le dau și așa mai departe.

Notează-ți toate lucrurile interesante pe care le spun, toate ideile care crezi că ar putea constitui subiecte pentru conținut nou.

Păstrează toate aceste idei într-un dosar sau fișier la care să te reîntorci de fiecare dată când simți nevoia de a te inspira.

Spre exemplu, o metodă simplă de a rezolva problema lipsei de inspirație este de a citi interviuri cu acești oameni cu influență sau expertiză în domeniul tău de interes. Notează răspunsurile lor, scoate ideile principale, crează conținut bazat pe acestea. Te poți folosi chiar și de un citat de la ei, pe seama căruia să scrii un articol, pe care să îl trimiți celui de la care a pornit ideea. Menționează că le apreciezi munca, că ți-a plăcut ideea respectivă, ai aprofundat-o cu noi date, statistici sau idei proprii și așa mai departe și cere permisiunea de a publica.

2. Instagram Carousels

Sunt din ce în ce mai populare, sunt adoptate de profesioniști în ale marketingului și promovării online, sunt aici, la îndemână, ușor de accesat și mai mult decât utile pentru a alunga nu doar plictiseala ci și lipsa de inspirație.

Da, mă refer la Instagram Carousels o categorie în sine de conținut online, una care a devenit din ce în ce mai populară în ultimii ani atât în rândurile cititorilor cât și al autorilor.

Carousels, pe de altă parte, este metoda perfectă și în cazul în care vrei să republici într-o altă formă conținutul mai vechi. Sigur, poate că audiența ta nu este aici însă de ce să nu acaparezi și alte audiențe precum cea care consumă conținut Instagram?

Sunt multe feluri de Carousels, de la cele creative și până la cele de tip tutorial sau care conțin sfaturi. Iar, în cazul în care urmărești specialiști din nișa ta de interes, îți va fi foarte ușor să îți găsești inspirația din postările lor.

Uite un exemplu de pe popriul meu cont de Instagram:

3. Clipuri YouTube din aceeași nișă

Sunt nenumărate moduri în care te poți inspira de pe YouTube, una dintre cele mai populare platforme de conținut video din ultimul deceniu. Metoda care funcționează cel mai bine, pe de altă parte, este de a găsi cele mai populare canale din industria în care activezi sau cei mai popular influenceri din aceeași nișă, să te abonezi, să urmărești ce se publică cu regularitate și să îți iei notițe de fiecare dată când remarci ceva demn de luat în seamă, ceva care crezi că constituie un subiect perfect pentru conținut nou pe propria ta platformă, fie ea video, blog sau podcast.

Caută de asemenea clipurile din nișă care au cele mai multe vizualizări și comentarii. Cu siguranță te vor ajuta să te inspiri cu subiecte noi de discuție care sunt pe de-asupra și populare de vreme ce atât de mulți oameni le-au accesat.

4. Interviuri

Contactează oameni interesanți din nișa în care activezi și încearcă să îi intervievezi. Pune la punct un set de întrebări, trimite-le cererile pe email și așteaptă. Conținutul de calitate se află la câteva clicuri distanță și nici măcar nu trebuie să depui vreun efort. Tot ce ai nevoie este setul de întrebări. E nevoie de puțină muncă însă odată ce ai pus la punct structura pentru viitoarele interviuri, următoarele articole vor fi gata de publicare.

Uite aici un exemplu:

5. Sondaje de opinie

Ești nesigur cu privire la ce anume își dorește cu adevărat audiența ta să citească sau să urmărească? Ce își doresc să cumpere sau produsele despre care au nevoie de mai multe informații, eventual ghiduri sau tutoriale? Întreabă-i despre aceste lucruri. Încropește un sondaj de opinie, alege întrebările care crezi că te pot ajuta cel mami mult și lansează-le în mediul online.

Vei fi surprins de cât de multe idei de articole noi îți vor oferi răspunsurile oamenilor.

6. Secțiunile de „întrebări și răspunsuri” (FAQ) ale celorlalte site-uri din nișa ta

Aruncă întotdeauna câte o privire și la competiție. La cei care produc sau vând produse și servicii similare, la cei care împărtășesc aceleași interese cu ale tale ori aceeași nișă.

Mare parte din întrebările la care ei oferă răspunsuri în aceste secțiuni se bazează pe întrebări reale pe care i le pun clienții sau fanii lor ori, pe întrebări care vin natural în urma utilizării unui produs sau serviciu. Nu neapărat răspunsurile cât mai degrabă întrebările îți pot oferi inspirație pentru a crea conținut.

Știi ce anume se întreabă oamenii, oferă-le propriile tale răspunsuri și explicații sub forma unor materiale noi, originale.

7. Cele mai populare postări de pe propriul blog

Faptul că exact acum ești lipsit de inspirație, nu înseamnă că nu ai putea scrie chiar despre lucruri despre care ai mai scris în trecut, ba chiar dimpotrivă, poate fi o soluție chiar bună pentru a depăși acest impas temporar.

Fă o listă a celor mai populare articole pe care le-ai publicat până în prezent. Sunt populare dintr-un motiv cât se poate de clar iar acela este strâns legat de cât de fierbinte sau important este subiectul ales. Încearcă să faci o scurtă analiză a acelor articole și să găsești câteva lucruri pe care le-ai omis, idei noi pe care le-ai putea introduce în discuție și așa mai departe.

Nu uita însă să legi între ele articolul vechi și cel nou pentru a ușura astfel accesul cititorilor la ambele.

8. Interogările de căutare pe site-ul propriu

În cazul în care ai o căsuță de căutare pe site sau blog, și mă îndoiesc că mai sunt situri care nu dispun de una, lucrurile se simplifică pentru tine, cel puțin din punct de vedere al inspirației pentru articole noi.

Verifică istoricul interogărilor, află ce anume caută lumea și pune pe o foaie de hârtie toate interogările concrete care nu își găsesc răspunsurile în colecția de conținut deja publicat. Cele relevante, le poți folosi nu doar ca surse de inspirație pentru conținut nou ci chiar și pentru titluri de la care să începi deja noile articole.

9. Date statistice din industria de interes

Avem nevoie de date statistice pentru a ne susține un punct de vedere, date care pot fi utilizate drept argumente principale atunci când ne dorim să scoatem în evidență ceva. Toate acestea sunt însă bune și pentru altceva, și anume pentru crearea de conținut nou.

Iar, acest conținut, poate îmbrăca diferite forme. Cele mai populare sunt evident, infograficele, dar în același timp, ai opțiunea unui articol care să cuprindă o colecție de date statistice specifice industriei de interes, un video sau chiar o prezentare pe care să o publici pe Slideshare sau alte platforme similare.

Iar dacă ești în căutarea unei soluții ajutătoare pentru a crea conținut original pentru orice industrie, îți recomand să downloadezi ebookul cu idei de content de pe Markeero.

About the Author
Content Strategist, Product Marketer la Creatopy și moderator Katai Podcast. Proiectele lui au fost publicate pe site-uri din domeniu precum Adweek, Content Marketing Institute sau Entrepreneur.

1 comment on “9 metode de a crea conținut atunci când te lovește blocajul creativ

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.